گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران بررسی شد

همزمان با دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه این شرکت مشمول ماده ۱۴۱ شده و از سویی دیگر از سال ۹۹ به بعد شاهد این هستیم که شرکت نه تنها سودده نبوده بلکه دچار زیان شده است، اظهار کرد: شرکت در دوره اخیر وارد زیان شده و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیز بدهکار است.

وی افزود: این در حالیست که شهرداری تهران مدعی است که درآمد دارد. سال قبل ۲ هزار میلیارد تومان در دقیقه آخر برای خانه های مردم اضافه شد. مردم را دعوت کردند که برای ۶ ماه آینده برات کارت بگیرند. چه کسی خانه خود را با برات کارت می فروشد؟ اینکه چه در خصوص مسائل مالی شهرداری می گذرد باید مفصل در مورد آن صحبت کرد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه این شرکت در بیش از دو سال ۶ مدیر تغییر داده است، خاطرنشان کرد: چند برابر نقدینگی شرکت، سرمایه در آن وجود دارد و چند برابر آن نیز زیان است.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا با تأکید بر اینکه شرکت موظف به تعیین تکلیف مالیات بر عملکرد و ارزش و افزوده بیمه شرکت در سنوات گذشته طی یک ماه است، گفت: شرکت موظف است نسبت به پیگیری دعاوی در مراجع قضایی اقدام و این دعاوی را تعیین تکلیف کند. همچنین باید در جهت رفع انحلال شرکت نسبت به تعیین تکلیف بدهی انباشته اقدام شود.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه این شرکت دو تا سه درصد حق کارگذاری می گیرد، تصریح کرد: گزارش حسابرسی این شرکت می توانست مشروط باشد تا شرکت نسبت به رفع مشکلات اقدام کند. علاوه بر این شرکت مشمول ماده ۱۴۱ شده است که وضعیتی است که به صورت سازماندهی برای آن پیش آمده و اگر به گزارشات توجه کنیم می بینیم که در گزارشات حسابرسی سال ۹۹ این مشکلات وجود نداشته است.

وی تأکید کرد: فارغ از گزارش حسابرسی، آنچه وجود دارد این است که شرکت به خاک سیاه نشسته و تقاضای ما این است که این شرکت فوق تخصصی که در دو سال اخیر از بین رفته مجدداً احیا شود و بتواند وظایف خود را انجام دهد نه اینکه مدیرعامل آن درگیر دعاوی باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیروهای این شرکت زحمت می کشند اما نتایج گزارشات حسابرسی مطلوب نیست و نگران کننده است.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینگه گزارشات در مورد حساب های مالی است و نباید آن را زیر سوال برد، تأکید کرد: در خصوص گزارش عملکرد شرکت که مطلوب نیست باید بررسی جداگانه ای صورت بگیرد.

در ادامه این جلسه حمید برادران سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: قراردادهایی که ما پیگیری می کنیم و درآمدها در آن مقایسه می شود نسبت به عملکردی که داریم درآمد بسیار پایینی است.

وی افزود: بعد از اینکه حسابرس تعیین می شود می توانیم افزایش سرمایه دهیم. ما ۲۲۴ میلیارد تومان برآورد جدید داریم و از سال ۱۴۰۱ که حسابرس به ما معرفی شد، شرکت کنترل ترافیک نتوانست افزایش سرمایه دهد. این انباشت سنواتی است و از سال ۱۳۹۳ وجود داشته و کم و زیاد شده است.

برادران با بیان اینکه ما نامه هایی برای افزایش سرمایه ارسال کردیم، یادآور شد: در طول یک و نیم سال گذشته اختلالاتی ایجاد شده اما فرایند درستی که طی می شود، ماهیت مدیریت ترافیک است. ما به اندازه ای به سمت نصب تجهیزات رفتیم که خروجی آن را نه شهروندان دیدند و نه در کنترل ترافیک محسوس بود لذا به سمتی رفتیم که کمک کننده باشیم. دیدگاه جدید دیدگاه بدی نیست و شاید در یک سال باقی مانده برنامه ما آورده مناسبی داشته باشد.

گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

انتهای پیام/

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 53085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =