بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفاف

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از ارتقای محتوایی و به‌روزرسانی سایت شفاف شهرداری تهران به‌منظور دسترسی شهروندان به داده‌ها خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز نوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور گفت: از آنجا که ارتقای شفافیت کلید اصلی مبارزه با رانت و از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در راستای مبارزه با فساد است اقدامات مستمر در راستای به‌روزرسانی سایت شفاف شهرداری تهران و ارتقای کمی و کیفی داده‌ها برای شهروندان صورت گرفته است.

به گفته این مقام مسئول در شهرداری تهران، به‌منظور دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات شهرداری تهران، وبسایت شفاف شهرداری تهران حجم وسیعی از داده‌های ارزشمند در حوزه شفافیت، مدیریت تعارض منافع و مبارزه با فساد را منتشر کرده و به‌صورت مستمر در حال توسعه و به‌روزرسانی می باشد که از ابتدای مدیریت جدید شهری تاکنون اجرای بیش از ۸۰ درصد از الزامات قانونی منتشر شده است و مابقی الزامات نیز پس از مناسب‌سازی بسترهای لازم منتشر خواهد شد.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی و نظارت شورای عالی ستاد ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد شهرداری تهران با اشاره به اینکه تغییرات اساسی در پوسته، رابط کاربری و توسعه فنی سایت شفاف در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، بیان داشت: بهبود وضعیت سایت فعلی شفاف نیز مغفول نمانده و بهبود کیفی داده‌ها اتفاق افتاده است و از موارد جدید می‌توان به بارگذاری اطلاعات وکلای همکار با شهرداری به صورت برخط اشاره کرد.

الفت‌پور خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی نیز بخش جدیدی را به خود اختصاص داده که در حال حاضر لیست قراردادهای اجاره و بهره‌برداری املاک سازمان بازنشستگی به اطلاعات این بخش اضافه شده و در ادامه پیگیری ارتقای شفافیت، موارد مربوط به سایر مراکز انتفاعی شهرداری تهران نیز گردآوری و منتشر خواهد شد.

گفتنی‌ است، سایت شفاف شهرداری تهران از سال ۱۳۹۷ در وبگاهی به نشانی https://shafaf.tehran.ir در دسترس شهروندان قرار گرفته و دسترسی و گزارش‌گیری از اطلاعات بارگذاری شده در این سایت علاوه‌بر شهروندان تهرانی برای تمامی کاربران فضای مجازی آزاد است.

انتهای پیام/
 

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 53156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =