تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود

در نشست مشترک شهردار منطقه ۱۲ با رئیس نوسازی شهر تهران، معتمدین محله امامزاده یحیی و جمعی از معاونان و مدیران منطقه، احیا و بازسازی حسینیه تاریخی سادات اخوی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲،  وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه با اشاره به اینکه این حسینیه قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد ومتعلق به دوران قاجار است،گفت: طرح بازسازی این حسینیه توسط سازمان نوسازی تصویب شده بود و مقررشد تا در ده روز آتی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، بازسازی این حسینیه در سه مرحله انجام شود.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه این حسینیه جزو آثار ثبت ملی کشور است، افزود: این حسینیه توسط حاج سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث شد که به مرور زمان به تکیه «سادات اخوی» معروف شده است و وارثان این حسینیه طی چند نسل متوالی تلاش کرده‌اند که میراث نیاکان به همان شکل و شمایل با سنت‌های باقیمانده بدون کم و کاست برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این  تکیه تاریخی که علاوه بر ظرفیت مذهبی جزوی از تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود، گفت: در این نشست مقرر شد بازسازی این حسینیه در سه فاز، اجرای کانال زه کش، مقاوم سازی ایوان شرقی و مرمت های جزیی و تاسیساتی توسط سازمان نوسازی شهر تهران اجرایی شود.

انتهای پیام/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 53218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =