برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲

به مناسب روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، آیین گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با حضور شهردار منطقه، رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای، جمعی از پیشکسوتان و جامعه ورزش باستانی و زورخانه ای و جمعی از مسئولان و مدیران در منطقه ۱۲ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ضمن تبریک ۱۷ شوال ،روز فرهنگ پهلوانی که سالروز پیروزی امام علی (ع) در جنگ خندق است ، گفت : منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران محسوب می شود که ۷ زورخانه در جغرافیای ۱۶۰۰ هکتاری آن وجود دارد و می بایست از این ظرفیت بهره برد.

وی در ادامه افزود: ترویج ورزش‌هایی مبتنی بر اصول دینی و ملی از جمله پهلوانی و زورخانه‌ای درسطح جامعه و بین جوانان در کاهش میزان ناهنجاری‌ها ،آسیب‌های فرهنگی و اجتنماعی موثر است و باید گسترش یابد.

وحیدرضا انارکی محمدی در جمع پیشکسوتان این ورزش باستانی عنوان کرد: این رشته هم به مسائل ورزشی و فنی توجه دارد و نیز مروج منش پهلوانی، جوانمردی و تمام ارزش‌ها و خوبی‌هاست و باید برای ترویج آن بیش از گذشته اقدام مناسب صورت گیرد.

شهردار منطقه۱۲ ادامه داد: مرام و منش اخلاقی و انسانی جزو جدایی‌ناپذیر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است و این رویه مهم از ضروری‌ترین مواردی است که در تمام رشته‌های ورزشی به آن نیاز است و باید نسبت به انتقال آن در جامعه اسلامی اقدام شود و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی در زمینه توسعه این ورزش در منطقه ۱۲ رقم بخورد.

در ادامه این آیین رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای نیز ضمن اظهار خوشحالی از کسب توفیق حضور در بین پهلوانان ، روز ۱۷ شوال که به روز فرهنگ پهلوانی ثبت شده است را تبریک گفت و افزود: ورزش زورخانه ای ضمن پرورش جسم ، روح را نیز تربیت می کند.

مهر علی باران چشمه ورزش زورخانه ای را ورزش مقدسی دانست که با ذکر خدا و اهل بیت آغاز شده و با دستگیری مستمندان، فرهنگ جوانمردی را بین مردم اشاعه می دهد.

در پایان مراسم از پیشکسوتان و پهلوانان با لوح و تندیس تجلیل شد.

انتهای پیام/

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: 53353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =