شهروندان دارای اضافه وزن منطقه۶ شهرداری غربالگری شدند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با بیان اینکه اضافه وزن و چاقی به عنوان یکی از چالش‌های اساسی سلامتی در جامعه مطرح است، گفت: برای مقابله با بحران چاقی، توجه به سبک زندگی سالم و افزایش آگاهی درباره سلامت ضروری است که در این رابطه اداره سلامت با هدف ارتقاء آگاهی از تبعات اضافه وزن و چاقی و ترویج فرهنگ زندگی سالم برنامه «مثبت ۱۰۰» را با مشارکت اداره ورزش در قالب ایستگاه ورزش برگزار کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛ مهدی بصیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه اظهار کرد: برنامه غربالگری شهروندان دارای اضافه وزن که در قالب ایستگاه ورزش ویژه شهروندان برگزار می شود با مشارکت بیمارستان آپادانا، کلینیک عرفان نیایش به غربالگری قند خون و فشار خون، مشاوره تغذیه، اسکن کف پا و ارزیابی ساختار قامتی شهروندان می پردازد.

نجمه اسماعیلی مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه۶، نیز درباره غربالگری تخصصی شهروندان گفت: در اجرای این برنامه شهروندان مسیر پیاده روی بوستان شفق را طی کرده و پس از ارائه جدیدترین مطالب حوزه تغذیه مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی افزود: علت انتخاب نام «مثبت١٠٠» این موضوع است که باید به ١٠٠گرم اضافه وزن هم اهمیت داد و سبک زندگی سالم ، تغذیه مناسب ، تحرک و ورزش را در زندگی روزمره به کار گرفت.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 53888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =