انهار پهنه جنوب بازسازی می‌شوند

شهردار منطقه ۱۶ از جمع‌آوری انهار قدیمی و تبدیل آن به کانیو با هدف کاهش آبگرفتکی در طرح تحول خدمت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سالاری پور یکی از اقدامات مهم در مهار آب‌گرفتگی‌ها، شناسایی انهار قدیمی در معابر، مرمت و تبدیل کردن آن‌ها به کانیو باهدف کاهش آب‌گرفتگی برشمرد و گفت: در راستای رویکرد توسعه محله‌ای (نقشه راه) ، در طرح تحول خدمت انهار قدیمی حدود ۳۰  کوچه در نواحی ششگانه که اکثراً در بافت فرسوده قرار داشته اند، جمع آوری و به کانیو تبدیل شده است.

به گفته شهردار منطقه ۱۶  تهران، بیش از هزار و ۵۰ متر از انهار قدیمی به واسطه عرض کم پیاده راه و به منظور هدایت آب‌های سطحی بهسازی شده و زیرسازی لوله‌ها به صورت کامل تعویض شد.

وی با اشاره به رفع پاره ای از مشکلات زیست محیطی منطقه با تبدیل نهر به کانیو گفت: اجرای این طرح، رفع مشکلات زیست محیطی، جلوگیری از انباشت زباله ها و آبگرفتگی در انهار، پیشگیری از تجمع حشرات و جانوران مضر شهری ، تعریض معابر برای تردد و پارک وسایل نقلیه، کاهش هزینه های لایروبی، مناسب سازی معابر برای عابرین پیاده، حذف پل های ناهمگن روی انهار در مقابل پارکینگ های منازل، زیباسازی محیط های شهری و حفظ بهداشت محیط زیست را در پی دارد.

سالاری پور در پایان از ترمیم جداول آسیب دیده ، مرمت کفپوش و مناسب سازی معابر با هدف بالا بردن سطح ایمنی تردد عابران پیاده و جلب رضایت شهروندان در طرح تحول خدمت خبر داد.

انتهای پیام/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 54144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =