طراحی اپلیکیشنی برای معرفی پروژه‌های محلی به شهروندان هر محله

شهر: برای افزایش مشارکت شهروندان در پروژه‌های محله‌ای، اپلیکیشنی طراحی شده که بر اساس آن مردم به صورت مجازی پروژه ها را ببینند، نظرها و پیشنهادهای خود را مطرح کنند و اگر به مشارکت در انجام آن پروژه تمایل دارند، اعلام کنند.

راضیه رضابیگی‌ثانی، رئیس اداره برنامه‌ریزی راهبردی مدیریت سیاستگذاری، معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران، در گفتگو با شهر، با اشاره به تغییر رویکرد مدیریت جدید شهری مبنی بر فاصله گرفتن از انجام پروژه‌های کلان و تمرکز بر پروژه‌های کوچک مقیاس محلی، از طراحی اپلیکیشنی خبر داد که بر اساس آن شهروندان به طور مستقیم در شناسایی مشکلات و تعریف پروژه‌های محله‌شان مشارکت خواهند داشت.

او با بیان اینکه برای افزایش مشارکت شهروندان در سطح محله، نیازمند این هستیم تا از روش‌های سنتی فاصله بگیریم، گفت: اپلیکیشن شهروندی، قرار است در کنار اطلاع رسانی به  شهروندان مشارکت مردم را در سطح محلی افزایش دهد، به گونه‌ای که مردم به صورت مجازی پروژه ها را ببینند، نظرها و پیشنهادهای خود را مطرح کنند و اگر به مشارکت در انجام آن پروژه تمایل دارند، اعلام کنند.

آنطور که رضابیگی‌ثانی گفته است؛ طراحی این اپلیکیشن در مراحل اولیه است و قرار است در مرحله بعد به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سامانه «تهران من» که بیش از دو و نیم میلیون کاربر دارد، در دسترس شهروندان قرار بگیرد.

به گفته رئیس اداره برنامه‌ریزی راهبردی مدیریت سیاستگذاری معاونت برنامه‌ریزی؛ شهروندان می‌توانند در این اپلیکیشن منطقه و محله خود را مشخص کنند و در مراحل بعدی درباره مشکلات محله و پروژه‌های تعریف شده نظر بدهند. درواقع از طریق این برنامه قرار است هم ارزیابی پروژه‌های اجرا شده در سال ۱۳۹۸ انجام شده و هم نظرات مردم درباره پروژه‌های سال ۱۳۹۹ دریافت و بررسی شود.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =