شهروندان دارالمومنین، غربالگری سلامت می شوند

طرح غربالگری سلامت شهروندان، به صورت محله محور درمنطقه اجرا می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با بیان این خبر گفت: به منظور قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، طرح غربالگری بیماران کووید۱۹ و شناسایی زود هنگام موارد بیماری، همچنین پیگیری روند درمان بیماران، توسط نیروهای بسیجی با همکاری حوزه سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه  انجام می شود.

سعید تیموری، با بیان اینکه در گام نخست، این طرح که با شیوه محله‌محور و خانواده‌محور و بر مبنای «هر خانه یک پایگاه سلامت»  اکنون در محلات ابوذر، تاکسیرانی، پرستار، نبی اکرم، حسین آباد دولاب، دلگشا و شهدای گمنام در حال اجراست،  مردم غربالگری شده  و بیماری را شناسایی می‌کنیم تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود. برای این منظور مراقبت ها و دستورالعمل های ابلاغی توسط تیم های مستقر در مراکز منتخب، برای گروه های آسیب پذیر و افراد بیمار و مشکوک انجام می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری با بیان اینکه علاوه بر بازدید توسط تیم های نظارتی، آموزش های لازم برای مقابله با کرونا به شهروندان ارایه و تست سریع برای افراد مشکوک پس از مراجعه به این مراکز  انجام می شود، ادامه داد: گزارش اقدامات انجام شده در طول اجرای طرح در این مراکز به صورت روزانه و هفتگی به مراکز درمانی و بهداشتی تعیین شده ارسال می شود تا در صورت وجود هرگونه مشکل، راهکارهای لازم ارایه و در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

تیموری  از سراهای محلات، خانه های سلامت، مراکز بهداشت محلات و بسیج به عنوان پایگاه های محلی طرح غربالگری، نام برد و گفت: بدین منظور شهروندان  منطقه می توانند با استفاده از شبکه های اجتماعی (مجازی) با این پایگاه ها ارتباط و در این طرح ثبت نام کنند.

تیموری در پایان با اشاره به غربالگری بیش از ۱۰هزار خانوار در محلات منطقه تاکنون، خاطرنشان کرد: مدیریت بیماری، کاهش میزان شیوع بیماری با قطع زنجیره انتقال، کاهش میزان بستری و مرگ‌ و میر بیماران مبتلا کرونا، از اهداف این گام بسیج ملی مبارزه با کرونا است که در منطقه با تلاش و توان داوطلبان سلامت دنبال می شود.

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
کد خبر: 6981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =