پیشگیری، اصلی‌ترین راه برای کاهش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ است

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: اگر همه مسئولان و تمام سیاست‌گذاران عرصه سلامت و افرادی که در حوزه بهداشت و درمان فعال هستند پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانستند، الان در موضوع کرونا این سیاست کاملا مشخص بود.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شرکت شهر سالم، حمید چوبینه با اشاره به این موضوع مهم که کرونا هنوز در کشور و جهان به پایان نرسیده است،گفت: همه شهروندان باید به موضوع بهداشت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

او افزود: اگر همه مسئولان و تمام سیاست‌گذاران عرصه سلامت و افرادی که در حوزه بهداشت و درمان فعال هستند پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانستند، الان در مورد موضوع کرونا این سیاست کاملا مشخص بود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم گفت: مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند اصل کار درمان و نابودی این ویروس، پیشگیری است.

حمید چوبینه عنوان کرد: اگر خانواده‌ها همچنان به این بیماری توجه داشته باشند و دورهمی‌های خود را کاهش دهند و یا به صفر برسانند، عزیزان خود را از دست نمی‌دهند.

او تاکید کرد: دورهمی‌های خانوادگی همچنان یکی از دلایل انتقال ویروس کرونا است. مردم به این موضوع توجه زیادی ندارند و همین موضوع باعث شده که همچنان شاهد ابتلای خانواده‌ها به این بیماری باشیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم گفت: اگر سیاست‌گذاران کشور به صورت شفاف وضعیت کنونی را برای مردم توضیح دهند، مردم بیشتر رعایت خواهند کرد.

 چوبینه بیان کرد: اگرچه از لحاظ روحی و روانی ما به دورهمی نیازمند هستیم اما تعطیلی این دورهمی‌ها به صورت موقتی اتفاق عجیبی را برای مردم و کشور رقم نمی‌زند. مردم می‌توانند با تماس‌های تصویری با خانواده‌های خود در ارتباط باشند.

منبع: خبرگزاری سلامت

۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 7609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =