زورخانه ده ونک افتتاح شد/ بهره‌برداری از کتابخانه ده ونک؛ به‌زودی

آیین افتتاح زورخانه ده‌ ونک با حضور مدیران شهری، پهلوانان و ورزشکاران محله ده ونک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین افتتاح زورخانه ده ونک شامگاه چهارشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳- با حضور حمید جوانی شهردار منطقه ۳، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲، علیرضا نادعلی، مهدی بابایی و زهرا شمس احسان از اعضای شورای شهر تهران، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و جمعی از پهلوانان، ورزشکاران و اهالی محله ده ونک برگزار شد.

حمید جوانی، شهردار منطقه ۳ در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه زورخانه ده ونک یا زورخانه قمر بنی هاشم از مجموعه‌های فرهنگی قدیمی تهران است، ویژگی خاص این مجموعه این است که مالک آن مردم هستند چرا که سایر مجموعه ها معمولا مالکیت خصوصی یا دولتی دارند.

وی افزود: تلاش این بود که بافت قدیمی این زورخانه را حفظ کنیم و در عین حال بازسازی، نوسازی و احیای آن را برای بهره‌وری بیشتر از آن داشته باشیم. با اعتبار در نظر گرفته شده توسط شورای اسلامی شهر تهران تقویت و نوسازی اساسی در آن انجام شد.

جوانی با بیان اینکه ورزش‌های باستانی ریشه در تاریخ، فرهنگ و دین و مذهب ما دارند، ادامه داد: در برنامه شهرداری تهران نیز تقویت و توسعه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای وجود دارد و بر همین اساس تلاش کردیم تنها مجموعه زورخانه ای منطقه را تقویت و نوسازی کنیم.

شهردار منطقه ۳ تاکید کرد: مدیریت این مجموعه با مردم محله است و هیچ دخل و تصرفی در فضای زورخانه و اطراف آن نداریم.

وی در ادامه در خصوص دیگر پروژه های ده ونک با اشاره به اینکه تلاش می کنیم پروژه های فرهنگی را در محله های کم برخوردار از این نظر در منطقه توسعه دهیم، بیان کرد: کتابخانه ده ونک در شهریور ماه افتتاح می شود. همچنین سرای محله ده ونک امسال کلنگ زنی می شود و سال آینده با کاربری های متنوع و متفاوت در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
کد خبر: 53361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =