پاکسازی پاتوق معتادین متجاهر در طرح "ساماندهی آسیب‌های اجتماعی"

پاکسازی دپوهای ضایعات و کلونی معتادین محلات منطقه ۳ طی چند مرحله در راستای اجرای  طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران انجام شد.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حمید جوانی شهردار این منطقه اظهار کرد: طبق گزارش های مردمی و اطلاعات موجود، شهرداری این منطقه با همکاری نیروی انتظامی و گشت خدمات اجتماعی، پاتوق های معتادین متجاهر که به جمع آوری زباله و دپو در ساختمان های نیمه کاره و متروکه می پرداختند، با حضور عوامل اجرایی پاکسازی شد.

شهردار منطقه ۳ در ادامه از مشارکت شهروندان محلی در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: در اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی مشارکت مردم و همکاری نهادهای متولی امر همچون نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و ... نقش بسزایی دارد که الحمدالله در منطقه ۳ این امر با برگزاری جلسات مختلف در منطقه و همکاری دوسویه بین سازمانی محقق شده است.

جوانی افزود: طرح ضربتی جمع آوری کلونی های آسیب زا اجتماعی در راستای صیانت و ارتقا امنیت محلات و حمایت از حقوق شهروندی در محلات این منطقه ۳ اجرا شد.

شهردار منطقه ۳ با اشاره به تأکید شهردار تهران مبنی بر اجرای صحیح و فوری طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بازه مشخص شده بیان داشت: در این طرح ضمن شناسایی آسیب‌دیدگان اجتماعی، جذب، جمع‌آوری و ساماندهی این افراد و معرفی به مراجع ذیصلاح در راستای ارتقای امنیت محلات انجام می شود.  

به گفته این مسئول، شناسایی و پاکسازی پاتوق های آسیب زا، مراقبت دائمی از نقاط آسیب، بهسازی فضاهای بی دفاع شهری، شناسایی زباله گردها و مراکز غیر مجاز خرید و فروش ضایعات از جمله اقدامات در این طرح است.

جوانی تاکید کرد: در این طرح، جذب افراد جامعه هدف توسط گشت حامی شهر، غربالگری اولیه افراد جمع آوری شده در پایگاه خدمات اجتماعی منطقه، جمع آوری زباله گردهای غیرمجاز و توقیف بار زباله گردها و ارجاع بار به ایستگاه مدیریت پسماند صورت گرفت.

انتهای پیام/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 53005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =