حناچی: شرایطی فراهم می کنیم تا کمک های مومنانه به دست نیازمندان واقعی برسد

شهر: پیروز حناچی گفت: شهرداری تهران شرایطی فراهم می کند تا کمک های مومنانه مردم تجمیع شده و به دست نیازمندان واقعی برسد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم اختتامیه کمکهای مومنانه گفت: زمانی که بحث تشکیل ستاد خادم المنتظر مطرح شد زمانی بود که مواجه بودیم با اوج اجرای برنامه های شهرداری تهران در مراسم زیارت اربعین و حضور سالانه شهرداری تهران با آرم و نام شهرداری که البته انتقاداتی هم به این حضور وجود داشت.

او افزود: این انتقادات عمدتا از طرف مدیران عراقی مطرح شده بود و این مساله نشان داد که در آن مواقعی که بدون آرم و نام شهرداری کاری انجام داده یا در مراسمی حضور یافته ایم علیرغم اینکه همه می دانستند این حرکات به پشتیبانی شهرداری تهران است ولی تاثیرش بیشتر و موثرتر بوده و خدماتی که در گمنامی و با نیات خیر انجام داده ایم تأثیرش بیشتر بوده همانگونه که خداوند خودش تضمین کرده که آنها را به دست کسانی که باید می رساند.

حناچی با بیان اینکه همین مسیر را برای جمع آوری کمک های مومنانه ادامه خواهیم داد، افزود: البته شرایط فرق کرده و کرونا باعث شده که به صورت مضاعف در داخل کشور کار کرده و کسانی که معیشتشان در داخل کشور دچار مشکل شده را دریابیم.

شهردار تهران گفت: بخش کمی از پشتیبانی شهرداری از نوع اقلام و اجناس است ولی شرایطی فراهم می کنیم که این حرکات مردمی به راه خود ادامه داده و ابعاد دیگری پیدا کند. مثلا با توجه به شروع موج چهارم کرونا باید بتوانیم در کانون های تجمع مانند مترو و اتوبوس تست راپید و توزیع ماسک را حتی به صورت رایگان ‌داشته باشیم و با رصد کردن موضوع و کمک به شهروندان، فشار را از بخش درمان کم کنیم.

حناچی با بیان اینکه توزیع ارزاق کار پسندیده ای است که شرایط ماه رمضان اهمیت آن را دو چندان کرده است گفت: باید به فقرا و نیازمندان کمک کنیم و دعای ماه مبارک رمضان مانند نقشه راهی است که خدا به ما داده است.

او با تاکید بر اینکه این مسیر را تعقیب می کنیم، یادآور شد: از کارمندان هم کمک خواسته شد که خوشبختانه این موضوع مورد استقبال قرار گرفته و کمک کردند. این پتانسیل برای جذب ظرفیت میلیونی هم وجود دارد که به ما کمک کنند تا این ارزاق به اهلش برسد و باید کمک کنیم اقلام به صورت عادلانه به نیازمندان برسد.

خبرنگار: علی سی پی

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 10107

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =