۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 9938

رییس ستاد خادم المنتظر شهرداری تهران تاکید کرد

لزوم شناسایی نیازهای واقعی افراد کم برخوردار

کارکنان شهرداری یک روز از حقوقشان را داوطلبانه به نیازمندان می بخشند
لزوم شناسایی نیازهای واقعی افراد کم برخوردار

شهر: رییس ستاد خادم المنتظر شهرداری تهران در آغاز بخش نخست از پنجمین مرحله رزمایش کمکهای مومنانه از گسترش این کمک ها در حوزه های مختلف زندگی نیازمندان خبر داد.

سعید صادقی، مشاور شهردار و رئیس ستاد خادم المنتظر شهرداری تهران در حاشیه مراسم طرح رزمایش کمکهای مومنانه به خبرنگار شهر گفت: رزمایش همدلی مومنانه در ادامه برنامه‌هایی که از سال گذشته در مصلا برگزار می شد، امسال نیز با رویکرد جدید در سامانه به روز شده سمات (سامانه مراکز اجتماعی تهران) در حال انجام است.

او با بیان اینکه در این سامانه با سازمان های مرتبط و متولی تامین کننده نیاز نیازمندان مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بسیج و سپاه جلساتی برگزار شده و علاوه بر این ستاد خادمان منتظر مناطق هم با استقرار در مناطق ۲۲ گانه شهرداری عملیاتی شد و سامانه تحت عنوان «سمات» آغاز به کار کرد.

صادقی با بیان اینکه امروز (پنجشنبه ۲اردیبهشت ۱۴۰۰) نخستین روز از بخش اول مرحله پنجم رزمایش کمکهای مومنانه است، توضیح داد: در شروع این بخش شهرداری های مناطق ۱۵ و ۱۶ اقلام و بسته های تهیه شده را تحویل دادند. علاوه بر این اعضای ستاد خادمان منتظر که ستادی داوطلبانه است، بسته‌های اقلام تهیه شده خود را برای در اختیار قرار دادن به نیازمندان ارائه کردند.

به گفته رییس ستاد خادم المنتطر شهرداری تهران بخش‌های بعدی مرحله پنجم از رزمایش کمکهای مومنانه از شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا چهارشنبه ۸ اردیبهشت همزمان با میلاد امام حسن مجتبی ادامه پیدا می کنند.

او با اشاره به اینکه در این سامانه لیست اقلام ارائه شده با لیست سامانه سمات هر منطقه تطبیق داده می شود، عنوان کرد: در سامانه خدمات اجتماعی شهرداری حدود ۱۴ هزار خانوار در مناطق مختلف تحت پوشش قرار دارند که در واقع اهداف اول دریافت این بسته ها خواهند بود و مازاد این اقلام در مناطق با الزام درج در سامانه سمات، به سازمان‌های دیگر متولی تحویل داده خواهد شد.

مشاور شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه توجه صرف به اقلام و بسته های معیشتی کافی نیست، افزود: باید در آینده، دیگر نیاز های این افراد شناسایی و برطرف شود، البته تشکل‌های مردم‌نهاد و ستادهای خادمان منتظر در مناطق ۲۲گانه در حال انجام کار تحلیلی در بحث نیازمندان هستند تا نیازهای واقعی این افراد مشخص شود و مباحث روحی روانی، اجتماعی، تحصیلی و مشکلات خانوادگی افراد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

رییس ستاد خادم المنتظر شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سامانه سمات با هدف هم‌افزایی بین سازمانهای مرتبط فعالیت می‌کند و در این سامانه فضایی نیز برای خیرین در نظر گرفته شده یادآور شد: در شهرداری تهران نیز با موافقت معاونت منابع انسانی و اعلام آمادگی کارکنان شهرداری حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر از افرادی که به سیستم اتوماسیون اداری شهرداری دسترسی دارند اعلام آمادگی می‌کنند که یک روز از حقوق این ماه خود را به این امر خیر اختصاص دهند.

تحویل بسته های معیشتی به ۶۹۰ خانواده کم بضاعت در منطقه ۱۶

مهدی پورآقایی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۶ نیز در حاشیه این برنامه به خبرنگار شهر گفت: کمک های مردمی و مومنانه در راستای کمک به نیازمندان و افراد کم برخوردار در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران تحت عنوان ستاد خادمان منتظر، جمع آوری و به نیازمندان تحویل خواهد شد که در حال حاضر پنجمین مرحله رزمایش در حال انجام است.

او با بیان اینکه در این رزمایش، مناطق ۲۲ گانه شهرداری در هر مرحله کمک‌های جمع‌آوری شده را در مناسبت های مختلف بین افراد نیازمند تقسیم می کنند، افزود: منطقه ۱۶ تعداد ۲۵۰ بسته حمایتی شامل برنج، روغن، قند، حبوبات، رب گوجه فرنگی، پوشاک، کفش و حتی لوازم خانگی را بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع می کند.

پورآقایی ادامه داد: هر سال چند مرحله از این رزمایش انجام می‌شود و در منطقه ۱۶ اطلاعات ۶۹۰ خانواده که با احتساب اعضای آنها، به ۱۴۳۵ نفر می‌رسد در سامانه ثبت شده و در هر مرحله اقلام و بسته های معیشتی جمع‌آوری شده بین این افراد تقسیم می‌شود.

خبرنگار: علی سی پی

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 9938

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =