امن سازی ۲ هزار نقطه از تهران برای زنان

شهر: شهرداری تهران با بهسازی ۲ هزار نقطه ناایمن و بی دفاع شهری، به ایجاد امنیت زنان پایتخت نشین اقدام کرد.

به گزارش شهر، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سال ۹۹ اقدامات شاخص و قابل توجهی را به ثمر رساند. یکی از این اقدامات راه اندازی ۳ گرمخانه ویژه زنان و ۲ گرمخانه ویژه مردان با ظرفیت و پذیرش ۵۵۰ نفر بود.

از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه اجتماعی راه اندازی، توسعه و تجهیز مراکز پرتو برای حمایت و آموزش کودکان کار و خیابان در مناطق یک، ۷، ۱۱، ۱۲ و ۱۵ با ظرفیت ۷۲۵ نفر و خدمات آموزشی و حمایتی به ۴ هزار و ۷۹۶ کودک کار و خیابان ارائه شده است.

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  اما پاندومی کرونا غافل نماند و ۸۵ خانه سلامت با وزارت بهداشت در طرح غربالگری شهروندان و اجرای طرح شهید سلیمانی مشارکت داشتند.

پروژه های کوچه دوستی نیز در تهران از طریق بازآرایی بیش از ۷۰ کوچه در محلات تهران با مشارکت زنان و کودکان به اجرا درآمد. تعریف و اجرای پروژه های کوچک مقیاس توسعه محلی در حوزه اجتماعی و فرهنگی ۲ هزار میلیارد ریال بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده است. موضوعات اجتماعی و فرهنگی در تنظیم اسناد توسعه محلی و ستاد بازآفرینی محلات شهر تهران ۱۰۰ مصوبه مدیریت شهری را اخذ کرده است. از سوی دیگر افتتاح مجموعه ورزشی شهدای افسریه و مجموعه طبقاتی شهید دستگردی نوسازی و راه اندازی ۶۰ مجموعه ورزشی ناکارآمد و فرسوده با سرمایه گذاری مشارکتی از دیگر اقدامات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است.

اما شاید یکی از اقداماتی که در دوره پاندومی کرونا با استقبال دو میلیون و پانصد شهروند تهرانی روبرو شد، کنسرت و نمایشنامه خوانی آنلاین بود.

شناسایی و جذب ۱۲۹ هزار و ۱۶ نفر متکدی و بی خانمان توسط واحدهای گشت فوریت های خدمات اجتماعی صورت گرفت و ۹۵۰ هزار ۹۶۸ نفر شب در ۱۹ گرمخانه شهرداری خدمت گرفته اند.

راه اندازی مدرسه مجازی تابستانی با ۲۲ هزار و ۵۴۶ عضو و ۶۳۵ هزار بازدیدکننده از دیگر اقدامات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بود. البته تدوین ۴۲ جلد کتابچه و ۲۰۰ عنوان تولید چند رسانه ای از دیگر اقدامات این معاونت محسوب می شود.

خبرنگار: پریسا هاشمی

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 10452

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =