به گزارش شهر، محمود کلهری، شهردار منطقه ۵ در یادداشتی به مناسبت روز و هفته روابط عمومی نوشت: همانطور که از اسم روابط عمومی مشخص است این بخش باید به گونهای عمل کند که هم با عموم مردم ارتباط داشته و هم انعکاس دهنده نظرات مردم و نهاد مربوطه باشد و هم نقاط ضعف و قوت عملکرد نهاد مربوطه را به گوش مردم برساند و مردم و جامعه را در جریان فعالیت هایی که انجام داده و می دهند قرار دهد.با توجه به فعالیت گسترده شهرداری در تمامی سطوح کشور، روابط عمومی ها در شهرداری رکن اصلی در اطلاع رسانی، شفافیت ،پاسخگویی، تنویر افکار عمومی و انسان محوری است که توانسته با بهره مندی از تکنولوژی های نوین ارتباطی،گام موثری در تبدیل تهران عزیز به «شهری برای همه» بردارد.
روابط عمومی در شهرداری نهادی است که هم به بیان مشکلات شهر برای مدیران شهری پرداخته و هم مردم را از عملکرد شهرداری در حوزه های مختلف شهری آگاه میکند. در این میان مردم نیز می توانند در نقش روابط عمومی مشکلات هر محله، ناحیه، منطقه و شهر خود را به گوش مدیران رسانده و برای حل آنها به مدیریت شهری کمک کند.در سال های اخیر توجه زیادی به مبحث شهروند خبرنگار شده و شهروندان با انتقال مشکلات به روابط عمومی ها کمک می کنند تا نواقص و کاستی ها را به گوش مسئولین برسانند.همچنین روابط عمومی ها نیز باید با حضور در بین توده مردم هم فعالیت های صورت گرفته را انعکاس دهند و هم شنونده انتقادات و پیشنهادات باشند که درگاه های ارتباطی می تواند بهترین راه برای این اتفاق باشد.
از سوی دیگر با گسترش وسایل ارتباط جمعی، اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، دوچندان شده بهگونهای که موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و دوامشان در عرصهها و فعالیتهای تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است و در این میان نیز روابط عمومی ها باید در تمامی حوزه های ارتباطی از تخصص لازم برخوردار بوده و توانایی انتشار اخبار و عملکردها در فضای مجازی، مولتیمدیا، فیلم ،صوت،پادکست، سایت ها و روزنامه ها و به صورت تصویری و نوشتاری را داشته باشند.
روابط عمومی بعنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان و همچنین مردم و جامعه، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، بعنوان نهادی که می تواند ویترینی برای ارائه عملکردها و پلی برای شنیدن انتقادات و پیشنهادات و آسیب ها و مشکلات باشد حائز اهمیت است.
در این میان مدیران روابط عمومیها باید افرادی متخصص در زمینه کنترل آسیبها باشند و بنابراین نیازمند توانایی تفکر و عمل سریع در شرایط پراسترس و تنشزا هستند و همین عامل کار در روابط عمومیها را دشوار می کند.دشواری کار در روابط عمومی ها این وظیفه را بر دوش ما می گذارد تا در این روز که به نام روابط عمومی نامگذاری شده لحظاتی را برای ارج نهادن به آنها اختصاص داده واینبار ما قدردان آنها که همیشه انعکاس دهنده رویدادها و تحولات هستند باشیم. ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطاات و هفته روابط عمومی فرصت مغتنمی است تا علاوه برتبیین راهی روشن برای خدمت رسانی و اطلاع رسانی موثر به شهروندان،از زحمات و تلاش بی دریغ فعالین این عرصه در شهرداری تهران تقدیر به عمل بیاوریم.
صمیمانه این روز را تبریک عرض نموده و امید بر آن داریم که همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند بکوشیم.
شهردار منطقه ۵ در یادداشتی نوشت: از ۲۷ اردیبهشت هفته روابط عمومی و ارتباطات آغاز میشود و این هفته فرصتی است تا بیش از پیش به اهمیت روابط عمومی در بیان و انعکاس عملکرد فعالیت ها و ارتباط آنها با مردم بپردازیم.
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 10560
نظر شما