۳۰ هزار میلیارد تومان مطالبات شهرداری از دولت و ارگان  ها

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه ما توانسته ایم در شرایط پاندومی کرونا و تحریم ها شهر را ارزان اداره کنیم، گفت: بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان رقم مطالبات شهرداری تهران، از دولت و سایر ارگان ها و نهادها است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، عبدالحمید امامی با حضور در برنامه زنده تهران ۲۰ که از شبکه ۵ سیما روی آنتن می رود، به دفاع از کارنامه شهرداری تهران در حوزه مالی پرداخت.
امامی در پاسخ به پرسش مجری برنامه در خصوص قرارداد کارکنان خودرو سرویس شهر گفت: خودرو سرویس شهر شرکتی است با ۴ هزار نفر راننده که در سنوات گذشته با ۴۰۰ وانت به صورت اجاره ای شروع به کار نموده است؛ نیروهای خودرو سرویس در واقع کارمندان شهرداری نیستند،کسانی هستند که خودرو خود را در اختیار شهرداری قرار داده اند،و یک شرکت واسطه با این عزیزان قرارداد دارد.

معاون شهردار تهران بیان کرد: قرارداد رانندگان خودرو سرویس مانند سنوات گذشته است و متناسب با سیر صعودی قیمت ها،ساعت کار آنان  افزایش یافته و هم اکنون دریافتی این عزیزان معادل همه دستگاه های خوبی که  اتومبیل از بیرون اجاره می کنند، می باشد.

او گفت: رانندگان خودرو سرویس انتظار استخدام و عدم اجرای سامانه سهند را دارند،که این امر منطقی نیست.

سازمان بازرسی کل کشوراعلام کرد؛ در دوره گذشته  ۱۳ هزار نفر بدون مجوز استخدام شدند ولی ما تصمیمی برای اخراج آنان نداشتیم؛ در حال حاضر رانندگان نباید انتظار داشته باشند که ۴ هزار نفر را استخدام کنیم.
امامی با تاکید بر هوشمند سازی امکانات شهر تهران گفت: اجرای طرح سامانه سهند در راستای هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل شهرداری تهران و به منظور شفافیت بخشی سفرهای درون شهری است که انجام می‌شود.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، در خصوص حق بیمه رانندگان خودرو سرویس بیان داشت: بیمه این عزیزان هم مانند سنوات گذشته، به صورت خویش فرما بوده است و متناسب با افزایش قیمت ها دستمزدآنان نیز افزایش یافته است؛ هم اکنون یک پژو مدل ۹۸ حدود ۳۲۰ساعت کارکرد در ماه دریافت  می کند.
امامی با تاکید بر اصلاح و بهبود قرارداد کارکنان خودرو سرویس و افزایش تقریبی ۳۵ در صدی قرارداد رانندگان خودرو سرویس نسبت به سنوات گذشته افزود: مبلغ ۲ در صدی که تحت عنوان صندوق ذخیره از فیش حقوقی آنان کسر می شد؛ به صورت اختیاری تغییر یافته است.
او در ادامه به شفافیت مالی در  شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: ابر شهر تهران همانند یک دولت محلی بزرگ و سازمان درآمد و هزینه بوده  و شورا به مثابه یک مجلس و پارلمان است و شهرداری با مجموعه خود همانند یک دولت عمل می کند و هرچه عملکرد مدیریت شهری مطلوب تر باشد، رضایتمندی بیشتر شهروندان را به دنبال دارد.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با تاکید بر انتصاب مدیران شایسته با رویکرد جلب اعتماد شهروندان ادامه داد: در این خصوص توانسته ایم در راستای هوشمند سازی فرایندها، عملکرد افراد را قابل پایش نماییم.
امامی از  اجرای مناقصات در تالار شیشه ای سخن گفت و افزود: امکان ورود همه افراد در این مجموعه فراهم شده است و آنان می توانند در مناقصات شرکت نمایند و تمامی فرآیند آن به جز یک بند،که پاکت نهایی قیمت می باشد؛ برای همه قابل مشاهده است.
او به ارائه گزارش ماهیانه به اعضای شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد و گفت: در طول این دوره ۴ ساله ۷۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم و  از مجموع مطالبات تا پایان سال ۹۹ بالغ بر ۵۵۰۰ میلیارد تومان از طریق اسناد تسویه خزانه، وصول شده و یا به صورت نقدی تسویه شده است.
معاون شهردار تهران، با بیان اینکه تهران یک شهر ثروتمندی است، اضافه کرد: همواره  تلاش ما بر این بوده ،اداره شهر در شرایطی که درگیر ویروس منحوس کرونا می باشد و با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری،شهر را ارزان تر اداره کنیم.
امامی با اشاره به اینکه در دوره فعلی ۳۷ در صد شهر را ارزان تر اداره کرده‌ایم، تصریح کرد:  هم اکنون هزینه های قابل توجهی صرف خرید باغات شده و معادل  ارزش ریالی دو برابر املاکی که فروخته ایم، در ازای آن املاک خریداری کردیم که از نظر وسعت ۱۵ برابر آن املاک است.
وی افزود: در راستای حفظ و صیانت از اموال شهرداری تهران که در واقع اموال مردم بوده، معادل ۹۰۰ ملک که خارج از سیستم به افراد واگذار شده بود که ما بدون استثناء در راستای حفظ این اموال اقدام نموده ایم و در حال حاضر ۶۰۰ ملک باز پس گرفته شده و ۳۰۰ ملک در مراحل اجرایی و قضایی است.
معاون شهردار تهران، با تاکید عدم واگذاری حتی یک ملک از املاک شهرداری تهران به افراد اضافه کرد: تمامی املاکی که در اختیار واحدهای فرهنگی بوده ساماندهی شده که اجرای این امر نمونه بارزی از شفافیت مالی در مدیریت شهری است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، به تجمع پیمانکاران در خیابان بهشت، طی سنوات گذشته اشاره کرد و افزود: از طریق طبقه بندی طلب پیمانکاران و راه  اندازی برات کارت که یک سیستم تسهیلات بسیار مناسبی بوده ،پرداخت این مطالبات را تقسیم بندی نموده و مطالبات پیمانکارانی که زیر  ۱۰۰ میلیون،۵۰۰ میلیون بوده و یا زیر یک میلیارد تومان بوده، در سال ۹۸ پرداخت و کل تجمعات جمع آوری شد.
امامی گفت: برهمین اساس در سال گذشته  ۶ هزار فقره به مبلغ ۸۷۸ میلیارد تومان برات کارت صادر و در سال جاری نیز ۸ هزار مورد برات کارت، در حال صدور می باشد؛ همچنین مطالبات پیمانکاران با ارقام بزرگتر، با تهاتر املاک و با همکاری سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران صورت می گیرد.
معاون شهردار تهران،در پاسخ به پرسش مجری برنامه در خصوص فروش تراکم بیان داشت: نسبت به سنوات گذشته، در فروش تعداد پروانه و متراژ،کاهش قابل توجهی داشتیم؛ در یکی از این موارد ۱۲ درصد و دیگری ۳۰ درصد کاهش داشتیم؛.البته چون از سال ۹۳ لغایت ۹۶ هیچ افزایش قیمتی نبوده است، افزایش قیمتی در سال ۹۷ انجام شد.
او به شفافیت در حوزه مالی با شهروندان اشاره کرد و افزود: تمامی امور و فعالیت های شهرداری برای مردم قابل تحلیل بوده، در دوره گذشته به شهروندان تخفیفاتی ارائه می شد اما هم اکنون عملکرد ما کاملا مشهود بوده  و تا پایان هر سال در راستای مقررات شورا عمل می نماییم و هر افزایش که مورد تایید مراجع ذیربط قرار بگیرد به آن جامه عمل می پوشانیم.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، در ادامه به گسترش حمل و نقل عمومی با هدف کاهش ترافیک و آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در این راستا ۳۹ کیلومتر خط مترو و ۳۲ ایستگاه در این دوره مدیریت شهری افتتاح شده است، همچنین ۳ هزار میلیارد تومان برای مترو در سال ۹۹، اعتبار تخصیص یافته است.
امامی بیان کرد: در حوزه اتوبوس رانی ، تعداد ۲۵۰ دستگاه تحویل و ۲۵۰ دستگاه در آستانه تحویل است و تعداد ده هزار دستگاه تاکسی در طی دوره ۴ ساله و ده هزار دستگاه طی سال ۱۴۰۰ نیز نوسازی میشود.
معاون شهردار تهران در پاسخ به عدم شفافیت حسابرسی اموال و مالیات ها در سازمان املاک و مستغلات افزود:  طی مدت دوسال، با تعامل مدیران فعلی این مجموعه، این موارد مرتفع شده است. در این مدت به ساماندهی ۲ هزار ملک که بخشی از آن در اختیار مراکز فرهنگی و سرای محلات است پرداخته شده، و ۶۰۰ ملک نیز باز پس گیری شده و آمار دقیق آن موجود می باشد و ۳۰۰ ملک نیز منتظر تعیین تکلیف قضایی است. 
او با تاکید برتعامل بسیار خوب معاونت مالی و اقتصاد شهری با قوه قضاییه اضافه کرد: ما در این مدت با قوه قضاییه تعاملات بسیار خوب و مثبتی داشتیم. همچنین تقریبا با اکثر نهادها مانند وزارت جهاد تفاهم نامه امضاء نموده ایم و برهمین اساس ۱۶ پارک جنگلی مانند(سرخه حصار و یاس)جهت بهره مندی شهروندان و تبدیل آن به بوستان اقدام نموده ایم. 
امامی گفت: همچنین با وزارت نیرو قراردادی در خصوص بهره مندی  از آبهای پسماند و ایجاد سد مجازی، جهت آبیاری بوستان ها  منعقد شده که در ازای آن  چاهای آب شرب را مسدود نموده و از آب پسماند جهت آبیاری استفاده کنیم منعقد  کردیم.؛ در حوزه برق،سازمان دارایی، ثبت اسناد  وبه طور کلی با تمامی دستگاهها  تعامل بسیار خوبی برقرار نموده ایم. 
او در ادامه گفت: با برنامه ریزی منسجم و تلاش کارشناسان حقوقی از سال ۱۳۹۷ تاکنون توانسته ایم قریب به ۲۱ هزار میلیارد تومان از حقوق شهرداری در بخش های مختلف اعم از دیوان عدالت اداری، مراجع قضائی حقوقی و کیفری ، اعمال مواد ۴۷۷ و ۲۹۳ آئین دادرسی کیفری اقدام به استیفاء حقوق حقه شهرداری نماییم، این امر نشان از وجود بدنه سلامت و پاکدست کارشناسان و مدیران حقوقی در شهرداری تهران است.

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 10983

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =