افتتــــاح  نخستین غرفه گلمـانــــد منطقه ۱۵

نخستین غرفه گلماند منطقه ۱۵ همسو با اهداف طرح «کاپ» به منظور جلب مشارکت حداکثری شهروندان در موضوع کاهش پسماند، افزایش درصد تفکیک پسماند از مبدأ و ایجاد انگیزه برای شهروندان افتتاح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه در مراسم افتتاحیه این غرفه با اشاره به اینکه بزرگترین معضل شهرداری تهران بحث نحوه جمع آوری پسماند است افزود: در کشور های پیشرفته بیش از ۹۰ درصد پسماند را به طبیعت برمی گردانند و کمتر از ده درصد دفن می شود و ما با اجرای طرح کاپ فرآیندی به سمت کاهش تولید پسماند آغاز کرده ایم.
به گفته او؛ مهمترین اهداف این طرح ارائه روش مدیریت بهینه پسماندهای تولیدی با رویکرد جلوگیری از تولید، کاهش تولید، افزایش حداکثری تفکیک در مبدأ، استفاده مجدد و بازیافت و به حداقل رسانی سمیت پسماند شهری و کاهش دفن پسماندها با توجه به مسائل زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی است.
محمدی در ادامه به اهمیت نقش آموزش در این حوزه اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی در مدارس برای دانش آموزان به منظور فرهنگ سازی کودکانمان از سنین پایان در حفظ محیط زیست، مراکز تولیدی، تجاری و آموزشی در تفکیک درست پسماند و در نتیجه بهبود شرایط زیست محیطی شهر برای نسل امروز و آینده بسیار حائز اهمیت است.
شهردار منطقه با اشاره به اینکه امروز ۳۸۰ تن تولید پسماند داریم، گفت:  امیدوارم با مشارک شهروندان بتوانیم این میزان را کاهش دهیم.
این مراسم با حضور همسر شهید مدافع حرم فلاح پیشه، شهردار منطقه و شورایاری محله ابوذر برگزار شد و شهردار منطقه در آن از فعالان محیط زیستی منطقه با اهدای هدیه قدردانی کرد.
این گزارش حاکی است؛ در غرفه گلماند ضمن دریافت پسماندهای خشک شهروندان، به ازای ارزش ریالی پسماندهای خشک تحویلی، به شهروندان گل و گلدان و اقلام کاشت و نگهداری از گیاهان همراه با آموزش نحوه نگهداری ارائه می شود.
برپایه این گزارش؛ غرفه گلماند منطقه ۱۵ واقع در بلوار ابوذر، نبش خیابان وثیقی، بوستان گلگشت از ساعت ۹ الی ۱۷ فعالیت خواهد کرد.
با اجرای طرح های مدیریت پسماند در منطقه ۱۵ در سال ۱۳۹۹ میزان پسماند نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته و از ۴۴۰ به ۳۸۰ تن در روز کاهش پیدا کرده است.

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 11395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =