هزینه ۴۰ میلیارد تومانی بهسازی مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب

شهر: شهردار تهران، آرامستان ارامنه دولاب را جزو تاریخ ایران ذکر کرد و افزود: یکی از خصیصه‌های ایرانیان پیش از اسلام حتی قبل از میلاد مسیح، استقرار اقوام و ادیان مختلف در کنار یکدیگر بوده است.

به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب، در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز تعداد بسیاری از پروژه‌های منطقه ۱۴ از جنس توسعه محلی افتتاح شدند. اعتبارات خوبی در این دوره از مدیریت شهری، به این پروژه‌ها تخصیص داده شد.

او ضمن اشاره به مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب، گفت: یکی از این پروژه‌ها مربوط به تاریخ سیصد ساله تهران است. آرامستان ارامنه دولاب یکی آرامستان‌های حصار ناصری بشمار می‌رفت. در دوره معاصر بسیاری از شخصیت‌های بزرگ مسیحیان، ارامنه و آشوریان در این آرمستان آرمیده‌اند. 

حناچی با بیان اینکه آرامستان ارامنه دولاب در سال ۱۳۹۶ به ثبت ملی رسید، افزود: اما وضعیت این آرامستان مطلوب نبود به همین خاطر به همت شهرداری تهران، این مکان بهسازی و تبدیل به مجموعه‌ای از میدانگاه‌ها شد.

به گفته شهردار تهران؛ حدود ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب هزینه شده است.

حناچی یکی از خصیصه‌های ایرانیان پیش از اسلام حتی قبل از میلاد مسیح را استقرار اقوام و ادیان مختلف در کنار یکدیگر دانست و گفت: مقبره دانیال نبی یکی از این موارد است. همواره اقوام و ادیان الهی با مسالمت در کنار یکدیگر در ایران زندگی می‌کردند. بهسازی این مجموعه حداقل کاری است که می‌توانیم برای ارامنه انجام دهیم.

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 11399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =