اقدامات شهرداری مرهمی بر درد مردم سیستان و بلوچستان بود

شهر: به گفته استاندار سیستان و بلوچستان در ۹۰ هزار کیلومتر از پهنه این استان سیل جاری شده که سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است و این خسارت‌ها به سادگی قابل جبران نیست؛ اما اقدامات شهرداری مرهمی بر درد مردم بود.

به گزارش خبرنگار شهر، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در  مراسم اهدای ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز مناطق زلزله زده سی سخت و سیل زدگان سیستان و بلوچستان- دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰- گفت: خدمات شهرداری تهران در حوادث پیش آمده در نقاط مختلف کشور بیش از اینکه ارزش مادی داشته باشد ارزشهای انسانی را به منصه ظهور گذاشته است.

او با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان ۱۹ درصد از مرز کشور و  ۳.۵ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده، افزود: این استان از نظر سرانه فضای آموزشی عقب ماندگی زیادی  دارد و باید ۲۵ هزار کلاس دیگر به فضای آموزشی اضافه شود. هرچند در دو سال گذشته بیش از  هزار کلاس که شامل ۱۰ درصد کلاسهای اضافه شده در کشور است به آن اضافه شده است.

موهبتی ادامه داد: در حال حاضر توجه ویژه ای به سیستان و بلوچستان شده و در بخش بزرگراه، ۴۰ کارگاه راهسازی در استان فعال است. همچنین نرخ بیکاری از  ۱۶.۵ درصد در پاییز ۹۷ به ۹.۷  رسیده است.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بودجه شهرداری تهران ۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۹۰ درصد آن محقق شده و بودجه همه شهرداری های استان سیستان و بلوچستان یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است که اگر کمک های دولت و شهرداری زاهدان را در نظر نگیریم، ۴۰ درصد آن محقق شده است. 

او اضافه کرد: برخی ها معتقدند که کمک های شهرداری تهران به سایر استانها بدون توجیهم منطقی است در حالی که تمام شرکت هایی که در راهسازی  استان فعالیت می کنند، ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند که اگر  مجموع همه شرکت ها را محاسبه کنیم باید حدود هزار میلیارد تومان در استان محقق می شده ولی بیشتر این مالیات ها در تهران پرداخت شده است و این کمک ها شجاعت شهرداری تهران را نشان می دهد. 

موهبتی با بیان اینکه در ۹۰ هزار کیلومتر از پهنه استان سیل جاری شده که  سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است، گفت: این خسارت‌ها به سادگی قابل جبران نیست؛ اما اقدامات شهرداری مرهمی  بر درد مردم بود و امیدواریم این اقدامات ادامه پیدا کند و توسعه همه‌جانبه در کشور شکل بگیرد.

موهبتی یادآور شد: امیدواریم، پیرو صحبت های شهردار تهران،  شهرهای استان سیستان و بلوچستان توسط دیگر شهرهای کشور  معین سازی شوند و اقدامات انجام شده در شان آرمانهای جمهوری اسلامی و عزت آفرین باشند.

۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 11489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =