کارکنان شهرداری تهران منتظر واکسن برکت باشند

شهردار تهران گفت: با مذاکراتی که با مجموعه برکت انجام می دهیم درصدد هستیم برای کل خانواده شهرداری تهران واکسن ایرانی را تهیه کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران چهارشنبه -۹ تیر ۱۴۰۰- در حاشیه آیین افتتاح و بهره برداری از مرکز جامع تخصصی طب کار در جمع خبرنگاران گفت: خانواده شهرداری تهران در مقیاس جغرافیایی یکی از بزرگ ترین خانواده های دستگاه های دولتی کشور است. دستگاه های بزرگتر نیز وجود دارند ولی در مقیاس استان نیستند و در مقیاس کشوری هستند.

او ادامه داد: اگر این خانواده ۵۷ هزار نفری را با خانواده هایشان در نظر بگیریم، یک مجموعه ۲۰۰ هزار نفری خواهد بود و اگر مجموعه ای که با شهرداری همکاری می کنند اضافه کنیم، علاوه بر ۵۷ هزار نفر به جمعیتی بالغ بر بالای ۱۰۰ هزار نفر می رسیم.

حناچی بیان کرد: طبیعتا رسیدگی به کارکنان شهرداری که ارتباط مستقیمی با خدمات شهر تهران دارند و رسیدگی به خانواده های آن ها جزو اولویت های شهرداری است.

او افزود: این مرکز دو هدف عمده را تعقیب می کند یکی سلامت کارکنان و دیگری سلامت محیط کار آن ها است که در حین فعالیت ها و انجام خدمات مورد ارزیابی قرار گیرند.

شهردار تهران گفت: امروز آزمایشگاهی افتتاح شد برای کنترل کیفیت خدماتی که شهرداری در محیط های عمومی ارائه می کند، مانند پارک ها و رستوران ها ی عمومی که تحت مدیریت شهرداری تهران است.

او گفت: طبق آمار ها حدود ۱.۵ حادثه در هر هزار نفر در ایران داریم. علاوه بر اینکه باید این رقم را کاهش دهیم، باید آن را کنترل هم بکنیم. این آمار در دنیا، آمار نسبتا بالایی است. ۲.۳ میلیون نفر در سال در اثر حادثه در محیط های کاری فوت می‌ کنند.

حناچی گفت: کنترل و اجرای شرایط ایمنی در محیط های کاری می تواند این میزان تلفات را کاهش دهد و معمولا در  شرایط بحران، آمار ها نشان می دهد هر یک دلاری که پیش از حوادث هزینه می شود، معادل ۱۰۰ دلاری است که بعد از حادثه برای جبران خسارات صرف می‌شود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تصمیمات شهرداری تهران برای واکسیناسیون کارکنان شهرداری اعم از رانندگان حمل و نقل عمومی چیست گفت: در آخرین جلسه ای که با رئیس جمهور داشتیم این مسئله را تقاضا کردیم و ایشان هم پذیرفتند و واکسیناسیون در اولویت قرار گرفته است و فکر می کنم به زودی اقدامات مربوط به آن آغاز می شود.

شهردار تهران خبر داد: با مذاکراتی که با مجموعه برکت انجام می دهیم، درصدد هستیم برای کل خانواده شهرداری تهران واکسن ایرانی را هم تهیه کنیم.  

۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 11532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =