لزوم توجه به وضعیت سلامت در طراحی های شهری

شهر: رییس شورای شهر تهران گفت: اصلاح وضعیت در حوزه سلامت بهداشت روان و عمومی شهر بسیار اهمیت دارد تا جایی که این مسائل باید در طراحی شهری و شهرسازی نیز دیده شود. 

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از مرکز جامع تخصصی طب کار و پایش سلامت شهرداری تهران- چهارشنبه ۹ تیر- گفت: بحث شهر سالم از گذشته ها مطرح و تاکید بر این بود که شهر سالم باید بری از آلودگی های محیط زیستی و صوتی باشد.

او افزود: اصلاح وضعیت در حوزه سلامت بهداشت روان و عمومی شهر بسیار اهمیت دارد تا جایی که این مسائل باید در  طراحی شهری و شهرسازی نیز دیده شود. 

هاشمی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی برنامه جامع و معیارهایی برای شهرهای سالم طراحی کرده  که حدود ۹۰ شهر  این شاخص ها و مراحل آن را با موفقیت پشت سر گذاشتند. پروسه ای که فقط بهداشتی نیست بلکه متشکل از اقدامات سیاسی اجتماعی است.

رییس شورای شهر تعیین قوانین برای اینگونه اقدامات سیاسی اجتماعی را از اختیاراتی دانست که به  شورای شهر داده شده و اضافه کرد:  این معیارها  برای سلامت و بهداشت عمومی در شهر امید بخش و حمایت گرانه است. 

 او یادآور شد: باید در کنار نیازهای مردم، نیازهای  کارمندان شهرداری تامین شود. همچنین دسترسی به مراقبت های ویژه و پیشگیری که  در مرکز طب کار انجام می شود در دسترس عموم قرار بگیرد. 

هاشمی این خدمات ارزنده‌ را از موفقیت های شهرداری برشمرد و گفت: پیش ازاین لیستی متشکل از ۱۴ شاخص از آگاهی عمومی تا امنیت شهر تهیه شده بود که موارد آن باید در دولت با تشکیلات وزارت کشور و وزارت بهداشت دنبال شود و همه شهرها به دنبال تشکیلاتی مانند شهر سالم باشند.

۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 11536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =