ضرورت شناسایی گروههای پرخطر در بحث کار

شهر: رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: سامانه ای مرتبط با ارزیابی و عوامل مربوط به خطر در بحث کار، طراحی  و گروههای پر خطر شناسایی شوند. چرا که بهداشت کار، ارزیابی خطر و تعیین عواملی که در هر شغلی برای عوامل آن ایجاد خطر می کند، بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از مرکز جامع تخصصی طب کار و پایش سلامت شهرداری تهران- چهارشنبه۹ تیر- با بیان اینکه شرکت شهر سالم با اقدامات خود در این سالها به ماموریت اصلی خود بازگشته است، گفت: با توجه به حجم زیاد نیروی انسانی در شهرداری تهران، باید بهداشت حرفه ای  و بحث ارزیابی، کنترل و پیشگیری در کارکنان پیگیری شود. 
خداکرمی پیشنهاد داد: سامانه ای مرتبط با ارزیابی و عوامل مربوط به خطر در بحث کار، طراحی  و گروههای پر خطر شناسایی شوند. چرا که بهداشت کار، ارزیابی خطر و تعیین عواملی که در هر شغلی برای عوامل آن ایجاد خطر می کند، بسیار اهمیت دارد.

این عضو شورای شهر اضافه کرد:  شرکت شهر سالم هرچند حجم بالایی از غربالگری و چکاپ سالانه را انحام داده ولی این خدمت فصل جدیدی را شروع و یک معنای دیگری از خدمت شهرداری و شهر سالم را ارائه کرد که دیگر نهادها نیز می‌توانند این خدمات را خریداری کنند.

جای مرکز طب کار در خدمات شهری خالی بود

به گزارش خبرنگار شهر، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: طب کار سه مرحله  استخدام و آزمایشهای مربوط به آن ، آزمایشهای دوره ای که برای کارکنان در ادوار مختلف انجام می شود و همچنین زمان بازنشستگی که کنترل سلامت به صورت دوره ای انجام می شود را پوشش می دهد.

او افزود: خدمات مربوط به طب کار امری ضروری است که جای آن در خدمات شهری خالی بود. خدماتی که می تواند انتظارات کارکنان  شهرداری برای دریافت خدمات پزشکی مرتبط با کار را پوشش دهد.

۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 11538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =