اداره تهران با حمایت بخش خصوصی قدرتمندتر خواهد شد

شهردار منطقه ۵ گفت: باید با اقدامات لازم بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در پروژه های شهری ترغیب کرد تا بتواند پایتخت را قدرتمند تر اداره کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، محمود کلهری شهردار این منطقه در جلسه هم اندیشی مدیران مشارکت و سرمایه گذاری مناطق، سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران با حضور شکرالله بنار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران که به میزبانی شهرداری منطقه ۵ برگزار شد گفت: منطقه ۵ ظرفیت های زیادی برای استفاده از پتانسیل های سرمایه گذاران دارد و باید با اقدامات لازم آنها را به سرمایه گذاری در منطقه ترغیب کرد.

بنار با بیان اینکه مثلا در محدوده کوهسار ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری وجود دارد و می شود به خوبی از آن استفاده کرد گفت:چندی پیش  توافقی با سازمان منابع طبیعی امضا شد که بهره برداری سی ساله از بوستان کوهسار به شهرداری منطقه ۵ واگذار شد و طرح گردشگری کوهسار نیز مصوبه شورای عالی شهرسازی را دارد و الان می شود فراخوانی را بزنیم که این مجموعه را به طور کامل در اختیار بخش خصوصی گذاشتیم و کوهسار را به یک قطب گردشگری تبدیل کنیم.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: ما در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت ها در چارچوب خاصی حرکت می کنیم. اگر همه مجموعه مدیریت شهرداری تهران به درک مشترکی از ظرفیت ها برسند شرایط خوبی حاکم خواهد شد.

کلهری افزود: امکانات شهر تهران به سمتی می رود که نمی توان از درآمدهای حوزه شهری شهر را اداره کرد و باید به این سمت برویم که از سرمایه گذران استفاده کنیم. سرمایه گذاران هم با این فضای آشفته وارد نمی شوند و نیاز به محیطی آرام و احترام دارند. باید فرش قرمز جلوی پایشان پهن کنیم اما برای مذاکره نگران هستیم.

کلهری با بیان اینکه مسئولیت صفر تا صد مسائل مربوط به مشارکت در منطقه ۵ بر عهده او است گفت: باید با هر سرمایه گذاری که لازم است مذاکره کنیم. ما در این مذاکرات بازی برد برد را تعقیب می کنیم. اینکه سرمایه گذار بیاید هر کاری خواست بکند و هر امتیازی بگیرد درست نیست و بر عکس آن هم همینطور.

شهردار منطقه ۵ در پایان گفت: بعضی از پروژه های مشارکتی که سال های سال معطل مانده است به این دلیل است که به خوبی برنامه ریزی و اجرایی نشده است. اگر مدیریت شهری قدر این ظرفیت را بداند بسیار ارزشمند و مهم است و می توان کارهای بزرگی انجام داد.

۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 11572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =