ساماندهی ۵ فضای بی دفاع شهری در محله باغ آذری و شوش

با شناسایی این فضاها در محله باغ آذری و شوش و اجرای طرح های مختلف، تأمین روشنایی علاوه بر زیبا سازی بصری، بهره برداری به نفع محله و شهروندان، روشن و زنده سازی معابر نیز انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، پیمان پورنصر شهردار این منطقه درباره اجرای پروژه ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری اینگونه توضیح داد: امنیت یکی از ابعاد کیفی مهم زندگی در منطقه به حساب می آید، که ارتباط مستقیمی با ابعاد کالبدی و ساختار فیزیکی محلات دارد، عدم امنیت برهم زننده آرامش، رضایت و احساس تعلق انسان ها به محل زندگی شان است، که این امر موجبات عدم مشارکت وعدم مسئولیت پذیری ساکنان، نسبت به تمامی مسائل در فضای زندگی وفعالیت آن ها به حساب می آید، عدم مشارکت، بستری مستعد برای بروز انواع مسائل اجتماعی و در پی آن آسیب های اجتماعی و در نهایت خلق فضایی بی دفاع در مقابل انواع جرم و بزه خواهد بود،  از این رو بهترین راه برای ایجاد امنیت، جلوگیری از ایجاد فضاهای بی دفاع شهری وپیشگیری از عوامل به وجود آورنده آن و تلاش برای رفع موارد بوجود آمده است.

پورنصر افزود: فضاهای بی دفاع شهری از جمله فضاهایی هستند که به دلیل ویژگی های کالبدی و اجتماعی، فرصت بزهکاری و خشونت در آنها بوده که می بایست با نظارت و بررسی کارشناسی در مدیریت شهری به آنها توجه ویژه ای شود و البته نکته مهم و قابل توجه این است که کاهش جرم و بزهکاری نیازمند مشارکت عمومی و همکاری سایر نهادها و دستگاه ها در راستای صیانت از حقوق عامه، حمایت از حقوق شهروندی، پیشگیری و مقابله با فساد و مصرف مواد مخدر و ... است.

حسینی شهردار ناحیه ۶ نیز با اشاره به اهمیت رضایت و نشاط شهروندان در محله باغ آذری گفت: محیط زندگی انسان‌ها تنها به درون خانه‌ها خلاصه نمی‌شود و فضاهای شهری اعم از کوچه و خیابان نیز بخش مهمی از محیط زندگی هر شهروندی را شامل می‌شوند که بخش قابل توجهی از عمر هر شهروند در چنین فضاهایی سپری می‌شود، لذا توجه به زیباسازی جداره‌های شهری به ویژه در مناطق کمتر برخوردار مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است. «کوچه های رنگی» طرحی بود که در عین سادگی اجرای آن تأثیر بسزایی در روحیه افراد به ویژه کودکان این محله داشت.

او خاطر نشان کرد: چندین نقطه از محله شوش و باغ آذری جزء فضاهای بی دفاع شهری منطقه محسوب می شد که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های نامناسب فیزیکی شرایط برای بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی و جرایم را فراهم می کرد.

شهردار ناحیه ۶ در ادامه گفت: در راستای ساماندهی فضاهای بی دفاع در این محله، می توان به دیوارکشی ملک رها شده مخروبه در بافت فرسوده ی خیابان دشتبان زاده تقاطع شوش، تلاش برای زیبایی بصری و حصارکشی کوچه مقاریان، زیبایی بصری و جمع آوری نخاله های خیابان لرستانی شرقی، حصارکشی زیر پل مترو نجف آباد و جمع آوری معتادان متجاهر و ... اشاره کرد، اجرای طرح ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری و تأمین روشنایی در معابر و بوستان ها از جمله مهم ترین اقداماتی هستند که با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در محله های باغ آذری و شوش و کاهش آسیب های اجتماعی و معضلات ناشی از ایجاد فضاهای بی دفاع شهری انجام می شود و دستور کار قرار دارد.

۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 11745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =