اجرای ویژه برنامه های آموزشی ترویجی هفته بدون کیسه پلاستیک در منطقه ۱۰

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۰ با تاکید بر اهمیت آگاه سازی شهروندان نسبت به مضرات استفاده از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف از اجرای ویژه برنامه های آموزشی ترویجی در منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به مقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، علی اکبر کریمی پور با اعلام این خبر بر نهادینه سازی الگوهای فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از کیسه و ظروف یک بار مصرف تاکید کرد و افزود: با توجه به نامگذاری ۲۱ تیرماه تحت عنوان روز ملی بدون کیسه پلاستیکی ویژه برنامه هایی به مناسبت این هفته با رویکرد جامعه پذیری و مشارکت شهروندان در دست اجرا می باشد.

به گفته او با هدف افزایش دانش زیست محیطی شهروندان در خصوص حفاظت از محیط زیست و اصلاح الگوی مصرف با تأکید بر کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف در اماکن عمومی و میادین میوه و تره بار منطقه، اطلاع رسانی و آموزش های غیرحضوری با استفاده از فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: برپایی ارایه غرفه کیسه های پارچه ای، استقرار آموزشگر در میادین میوه و تره بار و اماکن پرتردد همراه با آموزش به شهروندان در زمینه عدم استقاده از کیسه های پلاستیکی، توزیع کیسه های پارچه ای رایگان، تبلیغات محیطی و انتشار مطالب مرتبط در فضای مجازی در زمینه عدم استقاده از کیسه پلاستیکی، اجرای طرح نانوایی حامی دوستدار محیط زیست و طرح اصناف بدون کیسه پلاستیکی، برگزاری وبینار و دوره های آموزشی و ... از دیگر برنامه های این هفته است.

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 11793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =