اجرای ویژه برنامه های هفته بدون پلاستیک در منطقه ۷

شهردار منطقه ۷، از برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به مناسبت روز بدون پلاستیک با مشارکت فدراسیون ورزش های ناشنوایان و محلات ۱۴گانه در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، سمیه حاجوی با بیان اینکه هدف از اجرای این برنامه‌ها، آگاهی بخشی، تغییر نگرش و اصلاح رفتار شهروندان در استفاده از پلاستیک است، گفت: برنامه های هفته بدون پلاستیک با مشارکت نواحی، محلات و آموزش های شهروندی در قالب مسابقه، محتواهای آموزشی و فعالیت‌های جمعی در اشکال گوناگون برای شهروندان در همه رده های سنی و اقشار خاص بویژه افراد کم شنوا و ناشنوا در نظر گرفته شد.

وی در تشریح جزئیات این برنامه‌ها، تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت پسماند، توزیع بروشور در بوستان ها و سرای محلات به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‎های پلاستیکی، پخش پادکست‌های آموزشی و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‎ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله برنامه‌های هفته بدون پلاستیک در این منطقه بود.

شهردار منطقه ۷، با توجه به حضور اقشار خاص بویژه افراد کم شنوا و ناشنوا در سطح منطقه و اهمیت پیشبرد طرح کاپ در بین اقشار جامعه، خاطر نشان کرد: اداره پسماند منطقه با همکاری فدراسیون ورزش های ناشنوایان برای اولین بار اقدام به آموزش و تهیه کلیپ های آموزشی در خصوص  اهداف طرح کاپ  با زبان اشاره برای افراد کم شنوا و ناشنوا و نشر آن در گروه های اجتماعی کرد.

حاجوی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های آموزشی ویژه شهروندان در هفته بدون پلاستیک، افزود: به منظور توسعه آموزش‎های محیط زیست، ضمن استفاده از بستر فضای مجازی و آموزش‎های آنلاین در سرای محلات ۱۴گانه، کارگاه آموزشی دوخت کیسه های پارچه ای به شهروندان، فراخوان مسابقه نقاشی، کاردستی از دور ریختنی‎ها، مقاله نویسی و داستان نویسی با موضوع "نه به کیسه پلاستیکی"  در این منطقه اجرا شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اجرای پویش‎ها ورویدادهای مختلف آموزشی و فرهنگی در آینده، شاهد فراگیری وگسترش فرهنگ عدم استفاده ازکیسه‎های پلاستیکی در کلانشهر تهران و دیگر مناطق کشور باشیم.

۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 11895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =