واکسیناسیون آتش نشانان تهران از امروز آغاز شد

شهر: سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه واکسیناسیون آتش نشانان در حال انجام است، گفت: به طور روزانه ۴۰۰ نفر از آتش نشانان واکسینه خواهند شد. اولویت واکسیناسیون با نیروهای بخش عملیات است.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر با بیان اینکه امروز واکسیناسیون آتش نشانان در حال انجام است، گفت: امروز حدود ۴۰۰ نفر از آتش نشانان در یکی از مراکز واکسیناسیون در غرب تهران واکسینه می شوند و به این ترتیب هر روز  ۴۰۰ نفر از آتش نشانان واکسینه خواهند شد که البته اولویت واکسیناسیون با نیروهای بخش عملیات است.

 سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران بیان کرد: در چند ماه گذشته با توجه به فعالیت مستمر نیروهای آتش نشان، بیش از ۱۸۰۰ نفر از آتش نشانان به ویروس کرونا  مبتلا شدند.

او ادامه داد: آتش نشانان به علت ماهیت کارشان باید در اولویت واکسیناسیون قرار می گرفتند. از ماه های گذشته مکاتباتی با نهاد های مختلف برای انجام واکسیناسیون صورت گرفت، که در نهایت با پیگیری های آقای داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران و با همکاری نهاد های بهداشتی و درمانی واکسیناسیون آتش نشانان از امروز آغاز شد.

ملکی افزود: پیش بینی ما این است که طی ۱۰ الی ۱۲ روز آینده روند واکسیناسیون آتش نشانان بدون وقفه به سرانجام برسد.

او درخصوص آمار کلی آتش نشانان برای انجام واکسیناسیون بیان کرد:  تعداد نیروهای آتش نشانی حدود ۵۳۰۰ نفر است. که بر اساس اولویت، در ابتدا حدود ۴۸۰۰ نفر نیروهای عملیاتی واکسینه می شوند و پس از آن مابقی پرسنل آتش نشانی واکسینه خواهند شد.

ملکی درباره نوع واکسن تزریقی به آتش نشانان گفت: واکسن سینوفارم به آتش نشانان تزریق خواهد شد. اما اگر واکسن ایرانی موجود باشد و طبق تمایل خود آتش نشانان، می توانند واکسن ایرانی تزریق کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در پایان عنوان کرد: دُز دوم این واکسن بین ۲۸ تا ۳۰ روز آینده تزریق خواهد شد.

۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 12024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =