بهسازی خطوط تندرو قلب پایتخت با استفاده ازآسفالت پلیمری

مرتضی مطهری گفت: خطوط تندرو اتوبوس سطح منطقه با استفاده از آسفالت پلیمیری، ژئو کامپوزیت و ژئوتکستایل مرمت، بهسازی و تقویت شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه شش اظهار داشت: عملیات بهسازی آسفالت در مقاطع آسیب دیده خطوط تندرو خیابان آزادی، انقلاب، ولیعصر (عج)، همت و توانیر آغاز شده و مراحل مقدماتی عملیات بهسازی قبل از اجرای آسفالت پلیمری شامل موج‌گیری، تراش و اصلاح سطح آسفالت موجود در حال انجام است.

مطهری ادامه داد: ایستگاههای همت و توانیر در خیابان ولیعصر (عج) با متراز ۲۵۰۰ متر مربع و تناز ۳۲۳ تن با استفاده از آسفالت پلیمیری و  ژئوتکستایل تراش و روکش و تقویت شده است.

همچنین  مسیر ایستگاه تندرو خیابان انقلاب با استفاده از  ژیوتکستایل به متراز ۲۲۰۰ مترمربع و تناژ ۲۹۰ تن تراش و روکش شده است.

معاون شهردار منطقه ادامه داد: ایستگاههای دکتر قریب، ولیعصر، فردوسی، دروازه دولت، مطهری، میدان ولیعصر، دمشق، طالقانی و ایستگاه چهار راه ولیعصر (عج) در دستور کار این معاونت  قرار گرفت که طبق برآورد نیاز به تناژ تقریبی ۲۰۰۰ تن اسفالت پلیمری دارد.

مطهری در پایان تصریح کرد: استفاده از آسفالت پلیمری در پروژه‌های بهسازی خطوط تندرو، از تیرماه سال جاری  با هدف بهینه‌سازی، افزایش سرعت انجام کار و کاهش میزان خرابی های معابر اتوبوس تندرو در دستور کار قرار گرفته است، مقاومت فشاری و کششی و چسبندگی بالا، قابلیت استفاده در دماهای مختلف و مقاومت در برابر تغییر شکل و حرکت در فصول گرم سال را از جمله مزایای آسفالت پلیمری ذکر کرد.

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 12238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =