مشکلات شهر تهران با کمک مردم و پشتیبانی های مدیریت شهری رفع می شود

علیرضا نادعلی عضو شورای اسلامی شهر تهران از پروژه های منطقه ۱۸ بازدید کرده و گفت: مشکلات شهر تهران با کمک مردم و پشتیبانی های مدیریت شهری رفع می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه هجده شهرداری تهران علیرضا نادعلی سیزدهمین منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در جلسه شورای معاونین و مدیران شهرداری منطقه ۱۸ از روند مدیریت شهری در این منطقه بازدید کرد.

در این جلسه که با گزارش معاونت ها و واحد های ستادی پیرامون سابقه، شرح عملکرد و برنامه ریزی های آتی منطقه ۱۸ همراه بود علیرضا نادعلی ضمن تاکید بر لزوم ارتقای شاخص های مدیریت شهری گفت: مدیریت یکپارچه در تهران بایستی نرم افزاری دیده شود تا حلال بسیاری از مشکلات باشد، باید با برنامه ریزی های مناسب سعی کنیم تا همراه تمامی پروژه های سخت افزاری و عمرانی یک پیوست فرهنگی نیز تهیه شود. مهم ترین عرصه در مدیریت شهری تهران، فرهنگ است و باید به این موضوع توجه شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه برای اداره شهر، باید فرهنگ را از غربت و مظلومیت درآوریم به مسائل و مشکلات فرهنگی-اجتماعی شهر تهران اشاره کرده تاکید کرد: تهران یک کمپلکس و مجتمعی از اغتشاشات ظاهری و باطنی است. به طور کلی در نگاه کلان باید فرهنگ را در تهران و اداره شهر از غربت و مظلومیت درآوریم و غیر کلان و روی زمین باید آن را از حالت بی رمقی خارج کنیم.

نادعلی تاکید کرد: در ارتباط با وظایف کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران باید متذکر شد که این کمیسیون دارای کمیته‌هایی نظیر سلامت، فرهنگ، دینی ، مشارکتهای مردمی و غیره است و در کمیته مشارکتهای مردمی و شورایاری‌ها با اختصاص تمرکز ویژه و صرف انرژی زیاد، اقدامات بسیاری می‌توان انجام داد.

عضو شورای اسلامی تهران در پایان خاطر نشان کرد: اعتقاد بر این است که مشکلات شهر تهران با کمک مردم و پشتیبانی های مدیریت شهری رفع می شود. بنابراین اداره ابرشهری مثل تهران نیاز دارد که همه وارد صحنه شوند البته با نظارت و هماهنگی و پشتیبانی‌های مالی مدیریت شهری تا بتوانیم مشکلات و مسائل شهر را رفع کنیم.

سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ تهران درباره عملکردهای شهرداری منطقه در دوره سه ساله مدیریتی گفت: ۱۴۵میلیارد تومان در ۲۰۰ پروژه خرد و کلان هزینه و تمام شده و ۲۹۷میلیارد تومان کار در حال اجرا است. حدود ۵۱۰ میلیارد تومان از سایر اعتبارات شهرداری برای برقراری مساوات در بهره برداری از امکانات شهری هزینه شده است.

وی درباره فضای سبز منطقه گفت: ۱۲پارک در منطقه ساخته شده است که در ابتدای دوره مدیریتی ۹۲پارک تحویل گرفته شده وحالا ۱۰۴پارک به منطقه تحویل دادیم که چهار پارک در حال احداث است و هشت پارک به اتمام رسیده است. باکمک اعتباراتی که داشتیم ۱۶/۳۲درصد منطقه آسفالت شده است که هنوز جای کار وجود دارد. ما محله‌ای داشتیم به نام تقی آباد که به وسعت۵۰ هکتار که کارگاه غیرمجاز تفکیک زباله و پسماند بود که تخریب و جمع آوری شد.

فیاض درباره پروژه کلان بروجردی گفت: پروژه بزرگراه شهید بروجردی جزو ابرپروژه‌های منطقه ۱۸ است که در امتداد بزرگراه تهران ساوه قرار دارد و با افتتاح حجم عظیمی از ترافیک کاسته می‌شود.

شهردار منطقه ۱۸ تهران درباره احداث بیمارستان در منطقه گفت:بیمارستان ۲۶۶تخت خوابی کودکان حکیم که با کمک خیری در طی دوسال و نیم ساخته شد. شهرداری تهران زمین را تامین کرد و به دانشگاه تهران داد و با کمک خیر دانشگاه ساخته و تجهیز شد، ولی به دلیل برخی اختلافات هنوز به بهره برداری نرسیده است. از مطالبات ما این است که خط ۱۱هم شروع شود در این دوره مدیریتی که حمل و نقل شهروندان این منطقه آسوده شود. 

فیاض درباره پروژه باغ راه حضرت زهرا که واقع در منطقه ۱۸و۱۷ است افزود:پروژه باغ راه حضرت زهرا (س) با مساحت ۹کیلومتر که فاز یک آن به بهره برداری رسیده و از بوستان ولایت بزرگ‌تر است و همه نقاط آن قابل دسترسی است و رضایت مردم را به دنبال دارد. افتتاح سه فروشگاه گلماند که مردم پسماند خشک خود را تحویل داده و مطابق با ارزش پسماند خود گل دریافت می کنند.

وی افزود:سرانه‌های فرهنگی به اتمام رسیده و فضاهای ورزشی جدید در این دوره مدیریتی به بهره برداری رسید که مجموعه ورزشی شهید دستگردی یک ورزشگاه طبقاتی بود که ساخته شد. منطقه ۱۸ سرای محله‌ای نداشت که در این دوره چند سرای محله به بهره برداری رسیدند و برخی نیز در دست تولید هستند.

در ادامه بازدید نادعلی از منطقه ۱۸ تهران وی از پروژه های " تعریض خیابان شهیدان بهرامی"، "باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)" ، "آرامگاه شهدای گمنام بوستان ۱۵ خرداد"، "بوستان دوچرخه و جاده سلامت"، "ورزشگاه شهید عبدالوند" ، بزرگراه شهید بروجردی" ، "بوستان قائم (عج) " بازدید به عمل آورد.

شایان ذکر است که در پایان بازدیدهای عضو شورای اسلامی شهر تهران از پروژه های محله ای ، نادعلی در همراهی مدیران شهری منطقه ۱۸ با حضور در منزل شهید هادی طارمی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ملاقات با خانواده این شهید والا مقام، ضمن تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب و شهدای اسلام از مجاهدت های این شهید والا مقام  تقدیر و تشکر کردند.

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 12416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =