۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 1243

شورایاران برای اهدای خون فرهنگسازی کنند

تهران با پدیده کاهش اهدای خون مواجه است
شورایاران برای اهدای خون فرهنگسازی کنند

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شهر تهران با اشاره به همکاری مدیریت شهری با مرکز اهدای خون بر لزوم استفاده از ظرفیت شورایاران و سراهای محله جهت فرهنگ‌سازی در حوزه اهدای خون تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شهر تهران پس از استماع سخنان  مدیر کل انتقال خون استان تهران در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: نزدیک ۳۰ درصد خون و فرآورده های خونی در تهران مصرف می شود و متاسفانه در شهری که یک سوم فرآورده های خونی مصرف می شود باید گفت تنها یک مرکز برای فرآوری و تولید فرآورده های خونی وجود دارد که در خیابان وصال است و باید کاری برای تکثیر این مرکز انجام شود.

او ادامه داد : در شرایط کرونا به دلیل باور غلط با کاهش جدی اهدا خون مواجه هستیم و نیاز است ارتباط خوبی میان مدیریت شهری و مرکز اهدای خون صورت بگیرد و از ظرفیت های شهرداری تهران استفاده شود. حدود ۳۵۴ محله شهر تهران و شورایاران منتخب داریم که باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم همچنین خوب است از ظرفیت سراهای محلات و فرهنگسراها و... هم سود بریم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به افزایش میانگین سنی اهدا کنندگان خون توضیح داد: با توجه به اینکه هرم سنی کشور و تهران به سمت افزایش سن می رود و بیشتر اهدا کنندگان بالای ۵۰ سال سن دارند خطر این وجود دارد که غالب اهداکنندگان به سمت پیری بروند از این رو ضرورت ایجاد آموزش مستمر دیده می شود.

او با بیان اینکه در شرایط بحرانی پایتخت باید در حوزه فرآورده های خونی آمادگی وجود داشته باشد، تاکید کرد: بحران در کمین شهر تهران است و باید دید چه اندیشه ای برای تامین نیازهای خونی شده است.

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 1243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =