برگزاری ۱۰ شب مراسم تعزیه خوانی در بوستان شقایق منطقه ۱۹

همزمان با دهه دوم ماه محرم مراسم تعزیه خوانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز بوستان شقایق برگزار می شود.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: این مراسم در راستای اجرای ویژه برنامه های ماه محرم با عنوان «با یاد تو شهر جان گرفت» از امروز ۳۱ مرداد به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ در آمفی تئاتر روباز بوستان شقایق برگزار خواهد شد.
او خاطرنشان کرد: مراسم تعزیه خوانی با همکاری شورایاری و سرای محله خانی آباد جنوبی و با رویکرد فرهنگ عاشورا و احیای سنت و فرهنگ دینی برگزار و در دهه دوم ماه محرم هر شب میزبان عزاداران این منطقه است.  
توکلی در تشریح سایر برنامه های فرهنگی ماه محرم از برگزاری ویژه برنامه سوگ آنلاین به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) خبر داد و افزود: به همین مناسبت مطالبی پیرامون زندگینامه، نحوه شهادت و ویژگی های رفتاری امام سجاد (ع) در کانال های مجازی محلات بارگزاری خواهد شد.
 این مسئول افزود: «به تو از دور سلام» عنوان برنامه دیگری است که به صورت مسابقه مجازی از اول محرم آغاز شده و تا پایان دهه دوم نیز ادامه خواهد داشت. این مسابقه ویژه نونهالان و نوجوانان در قالب تهیه کلیپ یک دقیقه ای از صحبت ها و حرف های دل این عزیزان با امام حسین (ع) در حال برگزاری است.
ضمن اینکه مسابقه دیگری با عنوان «نوای عاشورایی» به صورت تهیه فیلم و کلیپ از مداحی نوجوانان در خانه و یا هیئات مذهبی ویژه ایام ماه محرم در نظر گرفته شده است.
به گفته شهردار منطقه همزمان با دهه اول ماه محرم پویش های مختلفی ویژه شهروندان منطقه برگزار شد که  نصب پرچم و هر خانه یک حسینیه از جمله آن ها بود.
 

۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
کد خبر: 12509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =