مدیریت شهری باید عدالت در خدمت رسانی را به منصه ظهور برساند

پرویز سروری ایجاد سرای محله در شهرک شهرداری و اداره آن به دست خود اهالی که ذینفعان اصلی خدمات شهرداری هستند را گامی دیگر در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تهران در اولین بازدید میدانی خود که از منطقه ۲۱ صورت گرفته است اظهار داشت: نقشی که شورایاران بر عهده دارند این است که خدمت را از بخش های اصلی به بدنه شهر منتقل کنند؛ خدمت رسانی نه فقط در اماکنی که زیرنظر مسئولین است، بلکه باید در پایین ترین سطوح و بخش های جامعه نیز ساری و جاری شود.

وی ادامه داد: وجود ۱۳سرای محله در منطقه۲۱ به عنوان بخش سخت‌افزاری خدمت رسانی در اولویت است و توسعه سراها باید در دستور کار قرار گیرد اما در وجه نرم افزاری نیز ساختار، برنامه و فرآیندی که بتواند بیش از پیش خدمت رسانی مطلوب به شهروندان را تسهیل کند از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

سروری افزود: برقراری پیوند میان سرای محله ها و مساجد می توانند به عنوان تضمین کننده کیفیت خدمات موثر باشد، پر واضح است که سرای محله ها با فعالیت های متعدد می توانند برطرف کننده نیازها و درخواست های شهروندان به خصوص جوانان در زمینه امور اجتماعی و فرهنگی باشد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تاکید کرد: مردم نباید به دنبال خدمت بیایند، خدمت باید در دسترس مردم باشد و تا جایی که میسر است امکان دسترسی و بسترهای لازم جهت دریافت خدمات برای شهروندان فراهم شود.

سروری ابراز خرسندی کرد با ایجاد سرای محله در شهرک شهرداری و اداره آن به دست خود اهالی که ذینفعان اصلی هستند گامی دیگر در خدمت رسانی برداشته شود و همچنین از ساخت درمانگاه با هدف ارتقای سرانه سلامت_محور در ناحیه سه و محله وردآورد خبر داد.

تلاش خواهیم کرد در سریع ترین زمان ممکن، پروژه سرای محله را به بهره برداری برسانیم

در ادامه رضا رجب زاده شهردار این منطقه در خصوص احداث سرای محله در شهرک شهرداری اظهار داشت: پروژه احداث سرای محله در شهرک کارکنان شهرداری تهران که تنها محله منطقه است که از نعمت داشتن سرای محله محروم بوده در دستور کار قرار گرفته و ما امیدواریم انشاالله با حمایت های مدیریت ارشد شهرداری تهران و شورای شهر، به زودی تکمیل شود و در اختیار ساکنین قرار گیرد.

وی افزود: منطقه ۲۱ با داشتن ۱۳ سرای محله و فضاهای فرهنگی و اجتماعی افتخار دارد که با فعال شدن کارگروه های تخصصی شش گانه شورایاری، میزبان شهروندان از اقشار مختلف جامعه شهری باشد و از نظرات و پیشنهادات سازنده آنها در قالب اتاق‌های فکر و ارائه راهکار برای اداره بهتر شهر به مدیریت شهری کمک گیرد.

رجب زاده یادآور شد: اقدامات نهایی در تهیه و تدوین سند توسعه منطقه۲۱ با محوریت اقشار مختلف شهروندان و ذینفعان به اتمام رسیده و به زودی شاهد مراسم رونمایی از شش جلد کتاب این برنامه مدون خواهیم بود تا نقشه راهی مطمئن برای ادامه مسیر خدمت رسانی در سنوات آینده باشد.

وی ادامه داد: در تدوین سند توسعه منطقه ۲۱ تمامی جنبه ها و عوامل توسعه مد نظر قرار گرفته است تا منطقه به عنوان بخش ورودی تهران از مسیرهای غرب، جنوب و شهرهای اقماری مجاور پایتخت از کاربری معبر، به مقصدی مهم تبدیل شود.

این مقام مسئول افزود: استراتژی تدوین سند توسعه منطقه ۲۱ برمبنای تغییر از معبر به مقصد شکل گرفته است؛ چرا که معبر بودن چیزی جز آلودگی هوا، ترافیک، استهلاک تجهیزات شهری و از بین رفتن کیفیت معابر نصیب منطقه نکرده است.

شهردار منطقه ۲۱ تاکید کرد: بسیار بعید به نظر می رسد فردی که در منطقه سکونت نداشته بتواند بوستانی شاخص یا مکان گردشگری مطرحی را نام ببرد؛ علی رغم اینکه ظرفیت های بسیار متنوع، ارزشمند و مطلوبی مانند عرصه های باز و زمین های بزرگ مقیاس وجود دارد ولی متاسفانه منطقه ۲۱ بسیار ناشناخته مانده است.

۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 12592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =