پارک ملی هوافضا به روی عموم شهروندان باز می شود

شهر: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۲۱ درباره چگونگی تبدیل پارک ملی هوافضا به محلی برای بازدید عموم شهروندان و کلنگ زنی عمومی سازی این پارک توضیحاتی ارائه داد.

مصطفی بیگی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۲۱ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره عمومی سازی پارک ملی هوافضا گفت: کل فضای پارک متعلق به دانشگاه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و یک بخش آن به نمایشگاهی در این حوزه اختصاص دارد و از آنجا که ورود و خروج به این محدوده برای عموم آزاد نیست، قسمتی از این فضا که مربوط به نمایشگاه است جداسازی شده و کارهای عمومی مانند ایجاد یک بوستان و فضای نشستن و پارکینگ خودرو در آن طراحی شده تا شهروندان نیز به صورت عمومی بتوانند از آن بازدید کنند.

او افزود: فضاهای تعاملی مانند فضای سبز، پارکینگ و امور مربوط به زیباسازی این بخش کلنگ زنی شده و فاز اول آن با بودجه ای ۲ میلیارد تومانی از محل اعتبارات شهرداری کلید خورده است و اعتبار فاز دیگر آن از محل تفاهم طرفین که مذاکرات آن بین سپاه پاسداران و شهرداری منطقه ۲۱ در حال انجام است، تامین خواهد شد.

بیگی معماری مجموعه پارک هوافضا را خاص و فاخر توصیف کرد و ادامه داد: روند مسائل علم نجوم و هوافضا از تاریخ ایران باستان، ایران اسلامی، دوره جنگ تحمیلی و دستاوردهای کنونی به صورت یک نمایشگاه پروسه محور به نمایش گذاشته شده و در آن می توان از نقش ایرانیان در توسعه علم نجوم و صنعت هوا فضا از ابتدا تاکنون به عنوان یک دستاورد تاریخی و بومی مطلع شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۲۱ اضافه کرد: به دلیل وجود این جذابیتها تصمیم گرفته شد امکاناتی برای فرزندان و مخاطبین در سنین مختلف گذاشته شود تا شهروندان با این دستاوردها آشنا شوند. در عین حال فضای ورزشی و سالن های توپی نیز در این پارک وجود دارد که برای استفاده عمومی شهروندان باز خواهد شد. در واقع با مشارکت سپاه چند مورد امکانات اختصاصی را به منظورجبران کمبود سرانه های فرهنگی ورزشی سطح منطقه تبدیل به امکانات عمومی کردیم.

از آنجایی که بازدید از پارک ملی هوافضا برای عموم امکان‌پذیر نیست و صرفا برای گروه‌های علمی، دانشجویی، دانشگاه‌ها، مجموعه‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌ها و نهادها با ارائه درخواست بازدید به نیروی هوافضای سپاه امکان‌پذیر است، به منظور عمومی شدن این فضا و تبدیل منطقه ۲۱ به مقصد گردشگری و استفاده از ظرفیت گردشگری این پارک روز هشتم شهریور۱۴۰۰، آیین کلنگ زنی عمومی سازی پروژه پارک ملی هوا و فضا انجام شد.

نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه تحت عنوان «پارک ملی هوافضا» ۶ مهر ۱۳۹۹ در منطقه ۲۱ تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه دستاوردهای مختلف نیروی هوافضای سپاه از آغاز شکل‌گیری تاکنون در حوزه‌های موشکی، پدافند هوایی، پهپادی، عملیات هوایی و فضایی در فضایی گسترده به نمایش در آمده است.

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 12764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =