بررسی افزودن بناهای تاریخی منطقه ۶ به لیست میراث فرهنگی استان تهران

جلسه بررسی بناهای اصیل و با قدمت معماری و تاریخی قلب پایتخت با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در منطقه ۶ برگزار شد و پیشنهاد اماکن قابل ثبت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، در نشستی که  شنبه - ۱۳ شهریور- با حضور تورج فرهادی شهردار منطقه ۶، جانفشان مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان تهران برگزار شد،   املاک و بناهای تاریخی  و با ارزش قلب پایتخت مورد بررسی  و مطالعه قرار گرفت و تصمیمات اولیه در این راستا اتخاذ شد.

در این نشست شهردار منطقه ۶ گفت: بناهای تاریخی جزئی از سرمایه ملی و فرهنگی کشور است که نه تنها دارای ارزش تاریخی و معماری بلکه دارای ارزش فرهنگی و هویت بخشی به بافت شهری است و این بناها نیازمند توجه جدی هستند تا دوباره سرزندگی و هویت خود را  بازیابند و در اختیار عموم شهروندان قرار گیرند.

فرهادی با تأکید بر ثبت بناهای  تاریخی این منطقه افزود: ملک خانه دهخدا ، خانه جبار باغچه بان، باغ اخوان، خانه پرفسور هشترودی و سینما گلریز و دیگر بناهای تاریخی این منطقه اماکنی هستند که صاحبان آن جز مشاهیر کشور بوده و باید همه دستگاه ها در حفظ این میراث گران بهاء تمام تلاش و دقت خود را بگمارند.

در این نشست ضمن استقبال مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از پیشنهادات ارائه شده مقرر شد کارشناسی لازم در خصوص  ثبت میراث فرهنگی این بناها انجام و بررسی مکانی، اسنادی، شهرسازی ومعماری آنها صورت گرفته و قرار های اولیه برای انجام فرایند لازم در این خصوص تنظیم و برنامه ریزی شود.

بر اساس این گزارش این نشست با هماهنگی اداره آموزشهای شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶  برگزار شد و ادیب  زاده معاون میراث فرهنگی استان تهران، کچویی معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش پرورش منطقه ۶  و عبدالرضا نداف سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۶ در این نشست حضور داشتند.

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 12785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =