پرداخت خسارت به ساختمان های اطراف مترو

شهر: مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: از گذشته تاکنون در قراردادهای شرکت مترو با پیمانکاران پیش بینی می شود که پیمانکار و بیمه ای که طرف قرارداد پیمانکاران مسئول خسارت وارد شده به ساختمان های اطراف مترو هستند. اگر آسیبی به ملک شهروندی وارد می شود، پیمانکار شرکت مترو موظف است که آن را جبران کند.

به گزارش خبرنگار شهر علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از طریق سامانه ۱۸۸۸ پای گلایه های شهروندان تهرانی درباره مترو نشست.

او پس از گفتگو با شهروندان در پاسخ به این سوال که ایستگاه شهید رضایی چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید؟ تاکید کرد: طبق وعده ای که داده بودیم ۲ ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید. ایستگاه اول که بهره برداری می رسد، شهید رضایی در خیابان ۱۷ شهریور، پایین تر از میدان خراسان که در خط ۶ متروی تهران است. ایستگاه مراحل پایانی کار انجام می شود و تا قبل از شهریور افتتاح خواهد شد. ورودی ایستگاه شهید رضایی در منطقه ۱۵ قرار گرفته اما ساکنان بخش شرقی منطقه ۱۲ نیز می توانند از آن استفاده کنند. براساس استانداردهایی که داریم، ایستگاه از لحاظ تجهیزاتی مانند پله برقی، آسانسور و خطوط بساوایی برای نابینایان و... تکمیل باشد تا سرویس دهی مناسبی به شهروندان ارائه کند.

او در پاسخ به این سوال که امروز شهروندان تهرانی چه مشکلاتی را با شما درمیان گذاشتند؟ گفت: در بحث شرکت مترو تماس ها محدود بود. اما عمده تماس شهروندان در راستای تکمیل خطوط بود. مزاحمت آلودگی صوتی هواکش های مترو نیز از دیگر موضوعاتی بود که شهروندان به آن اشاره کرده اند. جمع کردن کارگاه های مترو نیز از دیگر موضوعاتی بود که شهروندان تهران به آن اشاره کردند. با جمع آوری این کارگاه ها مردم می توانند زندگی عادی خود را داشته و از لحاظ منظره شهری نیز برای آنها شرایط بهتری فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پاسخ به این سوال که آیا هنوز واگن های مترو ضد عفونی می شود؟ اظهار کرد: همچنان این ضد عفونی انجام می شود و به صورت مستمر در دستور کار شرکت مترو قرار دارد.

امام گفت: برخی از ایستگاه هایی که در دوره های گذشته ساخته شده اند که جهت استفاده معلولان تجهیز نشده است. علی امام در پاسخ به این سوال که آیا این ایستگاه ها نیز تغییر فیزیکی می کنند؟ گفت: ایستگاه هایی که در سنوات گذشته ساخته شده تجهیزاتی مانند آسانسور، پله برقی و... که جهت استفاده معلولان وجود ندارد. قانون وجود تجهیزات کامل در ایستگاه های مترو به دلیل کمبود منابع مالی و تاکید بر راه اندازی ایستگاه ها اجرا نشده است.

او ادامه داد: اما در دو سال اخیر بنای شرکت مترو و مدیریت شهری این بود که ایستگاه ها دارای تجهیزات کامل باشند و هیچ ایستگاهی بدون آسانسور، پله برقی، رمپ معلولین و خطوط بساوایی افتتاح نشود. ایستگاه های گذشته نواقصی دارند و رفع این نواقص در دستور کار شرکت مترو قرار گرفته و به تدریج ایستگاه ها مجهز خواهند شد. اگر منابع لازم را فراهم کنیم، طی ۴ سال آینده می توان ایستگاه هایی که آسانسور، پله برقی و دیگر تجهیزات ندارند را برای استفاده معلولان مناسب سازی کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پاسخ به این سوال که گاهی ساختمان های نزدیک مترو، حین ساخت ایستگاه ها و تونل های مترو دچار مشکل می شوند، آیا شهرداری خسارت آنها را پرداخت می کند؟ تاکید کرد: معمولا ترک ها و مسائلی از این دست که ناشی از نشست ساختمان ها است، بیشتر در مرحله حفاری تونل ها رخ می دهد. از گذشته تاکنون در قراردادهای شرکت مترو با پیمانکاران پیش بینی می شود که مسئولیت این خسارت ها با پیمانکار و بیمه ای که طرف قرارداد پیمانکاران است. اگر آسیبی به ملک شهروندی وارد می شود، پیمانکار شرکت مترو موظف است که آن را جبران کند.

علی امام در پایان افزود: امیدواریم با افزایش واگن ها شاهد افزایش رفاه مردم و کاهش ازدحام در مترو باشیم.

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 12842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =