آیین نامگذاری معبر به نام شهید «سبزعلی رستمی» در منطقه ۲۰ برگزار شد

یک خیابان در محله جوانمرد قصاب به نام شهید «سبزعلی رستمی» از شهدای دوران دفاع مقدس نامگذاری شد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ در مراسم با شکوهی با حضور سردار خزائی فرمانده بسیج بنیاد شهید کشور، سردار قریشی، سرهنگ قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم، افشار شهردار منطقه ۲۰، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری، شربیانی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش، خانواده معظم شهید رستمی و جمعی از مسئولان و اعضای شورایاری و اهالی محله جوانمرد قصاب خیابانی به نام شهید «سبزعلی رستمی» نامگذاری شد.

در این مراسم سردار خزائی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که در قیامت سه گروه انبیاء، عالمان و شهدا جزء شفاعت کنندگان هستند، افزود: آنچه که شهدا را به این مقام و جایگاه رسانده نگاه و دیدگاه آنان نسبت به مسیری است که انتخاب کرده اند و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری کسانی که راه شهادت را بر می گزینند مرگ تاجرانه را انتخاب کرده اند و همه کسانی که در راه زنده نگاه داشتن یاد آنان تلاش می کنند، کار و خدمت آنان همانند شهادت است.

او با اشاره به فرازی از بیانات شهید سلیمانی، "اگر می خواهیم دیده شویم باید خود را نبینیم" افزود: امروز بزرگ ترین کار فرهنگی در کشور خدمت به شهدا و خانواده های معظم شهدا است که عزیز ترین داشته های خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و بزرگداشت شهدا و خانواده های گرانقدر آنان امنیت پایدار را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ هم در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: یکی از دغدغه های مدیران امروز حفظ ارزش ها است.

او ادامه داد: در بسیاری از کشورها برای اینکه یک ارزش را تبلیغ کنند، زحمت زیادی میکشند و با تهیه و تولید کلیپ ها و آثار نمایشی تلاش می کنند که مسئولیت های اجتماعی را تقویت کنند منجمله مواردی مثل ریختن زباله در سطح معابر و بی تفاوت بودن عابران نسبت به آن را به تصویر بکشند و به دنبال آن یک حرکت خودجوش مردمی را به نمایش می گذارند که در ادامه یک موج راه می افتد و همه رهگذران به کمک او می آیند و در جمع آوری زباله ها به او کمک می کنند و تلاش می کنند جامعه بی هویت و فردگرا را با نمایش این فیلم های کوتاه به انجام این کارها تشویق و هدایت کنند.

افشار در ادامه با بیان سخنی از پیامبر اکرم (ص) در واپسین روزهای عمر خود ‌که "هر جامعه ای به ریسمان الهی و کتاب خدا و سنت اهل بیت چنگ بزند رستگار خواهد شد" افزود: احیای ارزش های اسلامی جزو وظایف مدیران و مسئولان است.

شهردار منطقه اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی نیز با تمسک جستن به فرهنگ عاشورا در صحنه دفاع مقدس حضور پیدا کردند و مرگ با عزت و شهادت را برگزیدند و یکی از عزیزانی هم که در این راه قدم گذاشت شهید رستمی بود که امروز وظیفه خود دانستیم در این محل جمع شویم و این مراسم را برای گرامیداشت یاد این شهید گرانقدر برگزار کنیم.

در پایان این مراسم لوح تقدیر و نشان قبله تهران به خانواده این شهید گرانقدر اهدا شد.

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 12843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =