فعالیت داوطلبانه گروه های دوام منطقه ۱۴ در مراکز واکسیناسیون

شهروندان منطقه ۱۴ همزمان با دریافت خدمات واکسیناسیون، از آموزش‌های سلامت محور با موضوع کرونا و مخاطرات زلزله بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، علی زیاری دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه با بیان این خبر گفت: طرح آموزش‌های رایگان سلامت محور و آمادگی با مخاطرات زلزله، برای نخستین بار در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران توسط نیروهای داوطلب واکنش سریع محله (دوام) منطقه ۱۴ به صورت روزانه در حال اجراست.

زیاری با تاکید بر اینکه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران تاکنون مشارکتی فعال در ساماندهی فرایند واکسیناسیون در منطقه داشته است، عنوان کرد: این طرح آموزشی با استفاده از پتانسیل‌های مردم نهاد اجرایی شده است.

 بر این اساس نیروهای داوطلب واکنش سریع محله(دوام) منطقه در اقدامی همدلانه، آموزش حضوری و محیطی را به متقاضیان در یافت واکسن و سایر شهروندان علاقه مند ارائه می کنند.

زیاری با اشاره به نصب بنرهای آموزشی و تجمیع اینفوهای موجود در مورد کرونا و مخاطرات زلزله در پایگاه‌های ستاد مدیریت بحران منطقه افزود: ابتلا به کرونا، مصرف خودسرانه دارو؛ راه های پیشگیری از کرونا، علائم بیماری و ویروس کرونا، فواید تزریق واکسن، خود مراقبتی بعد از تزریق واکسن و.. همچنین آشنایی با  مخاطرات زلزله، شناخت نقاط امن، ملزومات کیف امدادی و در کل آمادگی شهروندان در مواجه با بحران از موضوعاتی است که همزمان با واکسیناسیون شهروندان آموزش داده می شود.

۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر: 13214

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =