داوری: تسریع روند ایمنی تهران در گرو رفع خلا و عمل به قوانین

شهر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تلاش‌های آتش‌نشانان سبب شده تا امروز بتوانیم اعلام کنیم که شهروندان تهران از خدمات آتش‌نشانی رضایت دارند و نظر سنجی‌ها هم نشان می‌دهد که آتش‌نشان‌ها در شرایط خوبی هستند.

به گزارش خبرنگار شهر،‌مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران امروز- چهارشنبه۷ مهر ۱۴۰۰- در آیین گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی و تقدیر از کارکنان آتش‌نشان شهرداری تهران گفت: امروز هفت مهر روز ایمنی و آتش‌نشانی است، درست بلافاصله پس از هفته دفاع مقدس است. این تقارن و نزدیکی بی‌حکمت نیست و علت این نامگذاری، شهادت تعدادی از آتش‌نشان در هنگام اطفاء حریق پلایشگاه آبادان در ابتدای دفاع مقدس است که با حملات دشمن بعثی به شهادت رسیدند.

او با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای حرم و شهدای آتش نشانی، بیان کرد: آتش‌نشانان عهد بسته‌اند تا آنجا که می‌توانند برای نجات جان مردم دست به هر کاری بزنند، این ثابت شده است چنانکه ۶۰ شهید به پیشگاه ملت تقدیم شده که ۱۷ شهید دفاع مقدس و ۴۳ شهید خدمت هستند. آنان ثابت کرده‌اند از هیچ کمک و تلاشی فروگذار نبودند. 

داوری گفت: آتش‌نشانانی بوده‌اند که مصدومیت‌هایی داشته‌اند که تا پایان عمر همراه آنان بوده است. این موارد ما را یاد دفاع مقدس و رزمندگان می‌اندازد که چه سختی‌هایی کشیدند و کاملا روحیه دفاع مقدس در آن حاکم است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران عنوان کرد: آتش‌نشانی پنج هزار و ۳۰۰ نیرو دارد که پنج هزار  نفر در ایستگاه‌ها و ۳۰۰ نفر در پشتیبانی خدمت می‌کنند. 

او افزود: همه این تلاش‌ها سبب شده تا امروز بتوانیم اعلام کنیم که مردم تهران از خدمات آتش‌نشانی رضایت دارند. نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که آتش‌نشان‌ها در شرایط خوبی هستند، این رخداد ایجاد انگیزه‌ کرده که برای حفظ و ارتقا این سرمایه تلاش کنیم.

داوری گفت: آتش‌نشانان، روزانه تمرین‌های مهارتی و جسمی را انجام می‌دهند تا برای عملیات امداد و نجات و اطفای حریق آمادگی داشته باشند.

مدیر عامل آتش نشان در ادامه بیان کرد:  توسعه در شهر به امکانات بسیاری را فراهم می کند ولی در عین آسایش می‌تواند تهدیدات و مخاطراتی را نیز به همراه داشته باشد.

او اضافه کرد: افتخار می‌کنیم که تهران ۲۵۰ کیلومتر تونل مترو دارد اما دغدغه‌هایی نیز وجود دارد. سعی کردیم سازمان را به سمتی ببریم که سازمانی خدمتگزار باشیم تا در لحظه‌های سخت یار مردم باشیم.
داوری تاکید کرد: در بخش تجهیزات به همت شهرداری و سازمان امکاناتی فراهم‌ شده است‌. همچنین امروز ۱۳۳ ایستگاه آتش نشانی در شهر وجود دارد.

او درباره مهم ترین شاخص آتش نشانی گفت: مهم ترین شاخص زمان پاسخ گویی به حوادث است که براساس استانداردهای جهانی میانگین آن ۶ دقیقه است. ۲ دقیقه تماس ها و مدیریت منابع و ۴ دقیقه طی مسیر است که آتش نشانی تهران در این نقطه قرار دارد.

داوری در ادامه بیان کرد: بخش مهم دیگر در آتش نشانی پیشگیری و دیگری ایمنی ساختمان‌ها است. در این زمینه قدم‌هایی برداشته شده و ساختمان‌های شهر بازدید می شوند اما هنوز ایمنی کامل وجود ندارد. ارتقا و آگاهی مردم نسبت به فرهنگ ایمنی باید بیشتر شود تا با مشارکت شهروندان شهری ایمن داشته باشیم. 

او افزود: در بخش نیروی انسانی از نظر کمی و کیفی نیازمند ارتقا هستیم؛ چراکه با ساختار فعلی هم کمبود نیرو داریم. در بخش توسعه کیفی مانند آموزش ها تلاش شده به روز باشیم و در مسائلی مانند موضوعات معیشتی، سختی کار و بیمه آتش‌نشانان تقاضا داریم که با همکاری نهادهای مرتبط این مشکلات پیگیری شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران درباره چالش دیگر ایمنی عنوان کرد: خلاء و نقض قوانین یکی از مشکلاتی است که روند ایمن‌ شدن شهر تهران کند کرده است. امیدواریم با کمک شهرداری و مجلس این قوانین جامعیت بیشتری پیدا کنند و مردم را برای ایمنی شهر ترغیب کنند.

۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 13296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =