۲ جشنواره ویژه هفته ملی سالمندان در منطقه۱۳

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی سالمندان، دو جشنواره با عناوین «یک عمر تجربه»، «خاطرات شیرین من» همراه با برنامه های متنوع فرهنگی _ اجتماعی در منطقه۱۳ برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی «بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال»، اداره سلامت منطقه۱۳ اقدام به برگزاری دو جشنواره در بستر فضای مجازی کرده است.

او در خصوص جشنواره یک عمر تجربه افزود: سالمندان عزیز جهت ثبت تجربه های ازخود یک عکس مشترک با مختصری از زندگی مشترک خود از طریق پل های ارتبای مندرج در پوستر ارسال و در این جشنواره شرکت می کنند که بررسی آثار ارسالی به نفرات برتر جوایزی ارسال می شود.

توسلی در مورد دیگر جشنواره با عنوان خاطرات شیرین من ادامه داد : در  این جشنواره، سالمندان خاطرات شیرین خود را در قالب فیلم دو دقیقه ای به اداره سلامت منطقه از طریق راه های ارتباطی مندرج در پوستر و با شماره تلفن ۹۶۰۳۹۵۱۱ ارسال می کنند.

به گفته او در هفته ملی سالمندان، افتتاحیه نمایشگاه عکس "+ ۶۵ "ویژه عکس سالمندان که  مربوط به عکس های برگزیده سالمندان کشوری است، آغاز به کار می کند.

توسلی با بیان اینکه توجه به سبک زندگی سالم در دوران سالمندی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: از سویی حفظ روحیه در دوره سالمندی و تعامل روحیه میان سالمندان و سایر اقشار بسیار مهم است  که در این راستا، پیاده روی سالمندان در پیاده راه سلامت در سرخه حصار ویژه سالمندانی که دو دوز واکسن تزریق نمودند، طراحی شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه،   تقدیر از دبیران کانون سالمندان محلات و نفرات برتر مسابقه حافظه برتر ویژه سالمندان در خصوص آلزایمر را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این هفته اعلام کرد.

او ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و بستر سازی، امکانات رضایت بخشی در فضای شهری در اختیار جامعه سالمندقرار گرفته  و با همراهی اقشار مختلف مردم،  احترام به کرامت انسانی سالمندان که در قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته است، محقق شود.

۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 13337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =