بهره برداری از ۷ ایستگاه جدید مترو در صورت تأمین منابع مالی

نشست بررسی پروژه‌ها و برنامه‌های پیش روی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در نیمه دوم سال جاری با حضور اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) طی جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، معاون جدید حمل و نقل و ترافیک و مدیرعامل شرکت راه آهن شهری مترو تهران انجام و با بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فعالیت‌های عمرانی مترو، پروژه‌هایی که امکان افتتاح آن‌ها تا پایان سال جاری وجود دارد، مطرح شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران؛ در صورت تامین به‌ موقع منابع مالی، طی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ امکان بهره‌برداری از ۷ ایستگاه جدید در خطوط ۶ و ۷ به همراه ۹ کیلومتر مسیر، یک پست برق و فاز نخست پایانه زیرزمینی اکباتان وجود خواهد داشت.

تشریح برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک برای تامین هرچه سریعتر منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های مترو و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تسریع طرح‌های نیمه تمام شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی، از جمله مواردی بود که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست به آن‌ها اشاره کرد.

در پایان این جلسه، تلاش برای تکمیل هرچه سریعتر ایستگاه‌های باقی‌مانده خطوط هفتگانه مترو، اولویت‌بندی برنامه‌های اجرایی و عملیاتی به همراه از سرگیری طرح‌های توسعه‌ای خطوط موجود در قالب انشعابات جدید، مورد تأکید رییس و اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 13435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =