برنامه ویژه منطقه ۱۷ برای مقاوم سازی درختان در برابر سرما

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ از نگهداشت درختان و رسیدگی اصولی در برابر تنش ها و سرمای پاییز و زمستان در بوستان های سطح منطقه ۱۷ خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، علیرضا فرخی رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ در این باره گفت: بخش گیاهپزشکی مرکز تام اداره فضای سبز به منظور مقاوم سازی درختان در برابر سرمای زمستانه و جلوگیری از شیوع بیماری ها و آفات در بطن درختان در طول فصل سرما استفاده از کود سولوپتاس را استفاده می شود.

او افزود: با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر و ریشه کنی بیماری باکتریایی درختچه های خرزهره در سطح منطقه، عملیات سمپاشی در درختچه‌های خرزهره بوستان رز نیز انجام شد.

 فرخی ادامه داد: با توجه به اینکه این بیماری از بیماری های بسیار خطرناک گیاه خرزهره است که سرعت انتشار بسیار بالایی دارد و از آنجا که اصولا بیماری های باکتریایی با سموم شیمیایی به طور قطع درمان نمی شوند در نگهداشت این درختچه ها پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در اولویت است.

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ تصریح کرد: در به‌منظور رفاه حال شهروندان منطقه  اقدام به نصب ۱۶ عدد برج نوری ۶متری در بوستان مسافر صورت گرفته است؛ هدف از اجرای این عملیات تامین روشنایی و امنیت فضاهای بی دفاع شهری و رونق بیشتر این مکان است.

بر اساس این گزارش تیمار کود سولوپتاس نزدیک ریشه این درختان انجام میشود تا حجم زیادی از مقاوم سازی در برابر فرم زمستانه آفات و اصول تغذیه درختان بید و صنوبر صورت پذیرد.

۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 13481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =