تداوم پویش جهادی شهرداری برای اجرای واکسیناسیون

دومین جلسه ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران با هدف بررسی از آغاز تا کنون اجرای پویش جهادی تزریق ۳۰۰ هزار دز واکسن کرونا و شعار «تهران دوباره جان می گیرد» با حضور مدیران سازمان‌های عضو این ستاد برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این جلسه ابتدا گزارشی از کم و کیف مصوبات جلسه نخست و تحقق تصمیمات اتخاذ شده ارائه شد و سپس عمده چالش های موجود از جمله دریافت دز اول واکسن توسط شهروندان و در نتیجه به ظرفیت اسمی نرسیدن برخی پایگاه ها و بازنگری در کیفیت ارائه خدمات مطرح شد.

در این نشست همچنین برخی از راهکارهای بهبود ارائه خدمات واکسیناسیون از جمله راه اندازی ۲۲ واحد واکسیناسیون در قالب اتوبوس سیار برای استقرار در مراکز پرتردد،  اجرای این طرح در مساجد بزرگ و انجام واکسیناسیون در برخی ایستگاه های مترو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست در عین حال مسائل متنوع دیگر همچون پوشش رسانه ای و تبلیغات محیطی ، نحوه بکارگیری نیروهای داوطلب، کاستن شمار کانترها در واحدهای بامراجعه کم، رعایت زنجیره سرد و حمل و نقل و نگهداری واکسن، پیش بینی نیازهای آینده ، مکان یابی مراکز پرتردد، بررسی استقرار واحدهای تزریق واکسن در ایستگاه های تقاطعی مترو، شیوه های ترغیب و تشویق شهروندان، بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جانشین شهردار در این ستاد از زحمات مجموعه سازمان ها و نهادهای عضو این ستاد برای پیشبرد اهداف این پویش قدردانی و تاکید کرد: این پویش کماکان باید با بررسی بازخوردهای اجرای مرحله اول به فعالیت خود ادامه دهد و در صورت نیاز اجرای شیوه های دیگر و تغییرات لازم را ایجاد نماید.

او با اشاره به الزام تداوم رعایت نکات بهداشتی در مقابله با کرونا گفت: با بهداشت و رعایت اصول آن می توان کرونا را شکست داد و درمان به تنهایی برای شکست کرونا کافی نیست. از همین رو حتی باید با کاهش پیک پنجم و توصیه واکسیناسیون کماکان بر اجرای طرح های بهداشتی همت گماشت.

۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 13486

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =