ارائه خدمات به شهروندان در مراکز واکسیناسیون کرونا ادامه دارد

مراکز واکسیناسیون ثابت، خودرویی و سیار هوشمند کرونا در منطقه ۲۰ برای ارائه خدمات به شهروندان و حفظ سلامت جامعه فعال است.

به گزارش شهر به نقل  از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، فرهاد افشار شهردار منطقه گفت: در حال حاضر ۴ مرکز واکسیناسیون کووید۱۹شامل دو مرکز ثابت در ورزشگاه شهید مدرس و مجموعه ورزشی وحدت اسلامی، یک مرکز خودرویی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و یک مرکز واکسیناسیون سیار در این منطقه فعال است.

افشار با بیان اینکه این مراکز به منظور تسهیل انجام واکسیناسیون گروه های هدف در پایتخت راه اندازی شده است افزود: سوله ورزشی وحدت اسلامی با استقرار ۵ ایستگاه واکسینه و یک ایستگاه اورژانس و مجموعه ورزشی مدرس با استقرار ۷ ایستگاه واکسینه و یک ایستگاه اورژانس از ۲۸ اردیبهشت ماه با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرری همه روزه و براساس گروه های سنی به شهروندان خدمات ارائه می کنند و بر اساس پیش بینی ستاد ملی کرونا همانند سایر نقاط کشور تا پابان آبان ماه طرح واکسیناسیون ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه فعالیت مرکز خودرویی واقع در ضلع جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) از ۴ خرداد ماه آغاز شده و در حال حاضر به صورت شبانه روزی به شهروندان خدمات رسانی می کند، اظهار داشت: در مراکز واکسیناسیون بعد از مراحل شناسایی و ثبت اطلاعات افراد، تزریق واکسن انجام و در مرحله بعد وضعیت دریافت کننده واکسن از سوی پزشکان حاضر کنترل و دستورالعملهای مورد نیاز ارائه می شود.

افشار با بیان اینکه در مراکز واکسیناسیون تجهیزات مورد نیاز برای خدمات رسانی به شهروندان فراهم شده است  و این مراکز همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و با حدود ۱۰۰ نفر کادر درمان فعالیت می کنند ادامه داد: تا تاریخ ۱۶ مهر ماه تعداد ۲۴۷ هزار و ۳۹۳ نفر تحت واکسیناسیون کرونا قرار گرفته اند.

او با اشاره به اینکه با توجه به استقبال شهروندان از مرکز واکسیناسیون شهید مدرس و ایجاد ترافیک در این محل، از سوی شهرداری منطقه ۲۰ قطعه زمینی برای پارکینگ خودروها در جنب ورزشگاه شهید مدرس اختصاص داده شد اظهار داشت: با عنایت به اجرای پویش جهادی واکسیناسیون و تسهیل امکان دسترسی شهروندان، افزایش زمان و سرعت واکسیناسیون، تراکم جمعیت مراجعه کننده کاهش یافته و این مهم تاثیر به سزائی در ارتقاء امنیت روانی شهروندان داشته است.

شهردار منطقه به اولویت بندی واکسیناسیون اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر از پاکبانان، نیروهای خدمات شهری و فضای سبز  به عنوان یکی از گروه های آسیب پذیر تحت واکسیناسیون قرار گرفته اند و همچنین این طرح در مددسرای منطقه نیر اجرا شده است.

او بیان کرد: در راستای اجرای طرح واکسیناسیون کارکنان، تاکنون حدود ۶۰۰ نفر از کارکنان این منطقه هر دو دوز واکسیناسیون را دریافت کرده اند.

افشار به آغاز طرح واکسیناسیون سیار کرونا ویژه شهروندان ساکن در مناطق محروم  اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح با همکاری یگان های بهداشت و امداد ناجا و نیروهای داوطلب، تیم های ویژه با استفاده از آمبولانس با مراجعه به مناطق محروم  و پر تردد که دسترسی به پایگاه های بهداشت و درمان را ندارند نسبت به اجرای واکسیناسیون آنها اقدام می کنند.

او با بیان اینکه در فاز دوم این طرح سالمندان و افراد معلول یا خانواده هایی که به هر دلیل مراجعه به مراکز برای آنان دشوار است واکسیناسیون کرونا انجام می شود، افزود: با اجرای این طرح، تمام شهروندان ساکن این منطقه که به هر دلیلی نمی توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، هر چه سریعتر در مقابل کرونا، واکسینه می شوند.

شهردار منطقه ۲۰ ادامه داد: طرح واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال با همکاری وزارت بهداشت و اداره آموزش و پرورش در مدارس منتخب شهرری و همچنین واکسیناسیون اتباع خارجی در پایگاه های منطقه آغاز شده است.

۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 13498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =