بهره‌برداری همزمان از ورودی جدید ایستگاه‌های مترو در آبان امسال

خط ۷ مترو تهران با افتتاح ۶ ایستگاه دیگر به طور کامل در اختیار شهروندان پایتخت قرار می‌گیرد. از ۲۲ ایستگاهی که برای این خط در نظر گرفته شده، تاکنون ۱۶ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده و ایستگاه هفدهم که بزودی افتتاح می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام، مدیرعامل این شرکت با اعلام مطلب فوق افزود: ایستگاه مهدیه بین ایستگاه‌های میدان محمدیه و هلال احمر در منطقه‌ای پرترافیک و متراکم از منطقه ۱۱ واقع شده است. ایستگاه مهدیه یک ایستگاه تبادلی بین خطوط ۳ و ۷ بوده و از جمله ایستگاه‌های پرمسافر و مهم خط ۷ به‌شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه ورودی جنوب شرقی ایستگاه مهدیه که ورودی مشترک با خط ۳ مترو محسوب می‌شود، ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید، گفت: با گذشت حدود ۲ سال، یعنی ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ اولین ورودی مستقل این ایستگاه در خط ۷  با عنوان ورودی جنوب غربی افتتاح شد و حالا دومین ورودی مستقل ایستگاه مذکور که به ورودی شمال غربی موسوم است، تکمیل شده است.

امام در ادامه گفت: ورودی جدید در مجاورت میدان رازی، بیمارستان پارسا، همچنین خط راه‌آهن تهران قرار داشته و دسترسی شهروندان به مجتمع مهدیه تهران برای شرکت در مراسم و مناسبت‌های مذهبی را آسانتر می‌کند.

او با بیان اینکه ایستگاه مترو رودکی در محدوده تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان امام خمینی (ره) واقع شده است، عنوان کرد: همجواری با خیابان‌های اسکندری، رودکی و کمالی خود گویای آن است که ساکنان منطقه‌ای پرجمعیت از این ایستگاه استفاده می‌کنند. قرار گرفتن این ایستگاه در مرز محدوده طرح آلودگی هوا، امکان استفاده شهروندان از شبکه مترو برای تردد بی‌ دردسر در داخل محدوده طرح ترافیک را مهیا ساخته است.

به گزارش شهر، پیش از این و در سال ۱۳۹۷ ورودی غربی ایستگاه رودکی در حاشیه غربی بزرگراه شهید نواب صفوی که به محدوده منطقه ۱۰ مربوط می‌شود، به بهره‌برداری رسیده بود. ورودی شرقی ایستگاه مذکور که در حاشیه شرقی بزرگراه شهید نواب صفوی و در تقاطع پل خیابان امام خمینی (ره) با این بزرگراه قرار دارد، نقش یک ایستگاه مستقل در منطقه ۱۱ را ایفاء می‌کند. در واقع بزرگراه شهید نواب صفوی بین ورودی‌های شرقی و غربی ایستگاه رودکی واقع شده است.

۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 13712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =