شهردار منطقه ۱۰ پایتخت معارفه شد

مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید و سابق منطقه ۱۰ پایتخت با حضور معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه ۱۰ با حضور حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم، مجید رباطی شهردار سابق منطقه ۱۰ تهران، ضمن تبریک هفته وحدت، به همزمانی آغاز به کار خود با شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: روزی که من مسئولیت شهرداری منطقه ۱۰ را برعهده گرفتم، با همکاری ناحیه مقاومت بسیج مقداد، شورایاری ها، و همکارانم، ضدعفونی معابر و اماکن را به صورت شبانه روزی آغاز کردیم و در این چارچوب، توانستیم با مدیریت درست و برنامه ریزی کوتاه مدت، اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

رباطی شهردار جدید منطقه ۱۰ تهران (رضا شرفی) از مدیران کاربلد و متخصص بدنه شهرداری تهران دانست و اظهار داشت: شهردار جدید منطقه می تواند آرامش را در مناطق و محلات منطقه تهران حاکم کرده و زمینه توسعه را بیش از پیش در این منطقه فراهم کند.

شهرار سابق منطقه توسعه قلمرو عمومی، تقویت هویت محله ای، توجه به هویت و سرمایه اجتماعی را از مهمترین اهداف مدت فعالیت خود دانست و تصریح کرد: من در مناطق مختلف شهرداری تهران توفیق خدمت داشتم اما روحیه خدمت در منطقه ۱۰ نسبت به سایر مناطق بسیار متفاوت است و ما توانستیم با همکاری مدیران منطقه، شورایاران، معتمدین محلات و ائمه جماعات زمینه سرمایه گذاری ۳۲۶ میلیارد تومانی را در منطقه فراهم کنیم.

 رباطی اقدامات صورت گرفته موجب شد وضعیت منطقه نسبت به گذشته قابل قیاس نباشد و این موضوع به دلیل کار انقلابی و زحمات بسیار همکاران بنده در منطقه است و افزود: تملک اماکن خصوصی در خیابان امام خمینی (ره) برای رفع گره های کور ترافیکی یکی دیگر از اولویت های مدت فعالیت ما در شهرداری منطقه ۱۰ بود که با همکاری دادستانی توانستیم ۸۰ میلیارد تومان را صرف تملک اماکن و تبدیل آن ها به قلمرو عمومی برای رفع گره های ترافیکی کنیم که در این مسیر، آخرین ملک باقی مانده نیز خریداری شد و به زودی کار تخریب آن آغاز و به قلمرو عمومی اضافه می شود.

شهردار سابق منطقه ۱۰ تملک باغات باقی مانده در سطح منطقه را از جمله اولویت های مهم کاری خود یاد کرد و بیان کرد: بوستان حکیم چندی پیش توسط شهردار سابق تهران افتتاح و باغ نظر نیز خریداری شده و در آستانه تحویل است و باید اعلام کنم سه باغ دیگر نیز در آستانه خریداری و اضافه شدن به سرانه فضای سبز منطقه هستند.

رباطی با بیان اینکه سرانه فضای سبز پیش از حضور او در منطقه ۱۰، به ازای هر نفر ۲/۴۰ مترمربع بوده و هم اکنون سرانه فضای سبز به ۲/۷۰  مترمربع افزایش یافته است، عنوان کرد:  امیدوارم خریداری باغات باقی مانده انجام و به زودی شاهد افزایش میزان فضای سبز عمومی در منطقه باشیم.

او افزود: هر چقدر برای شهروندان منطقه ۱۰ کار شود، کم است، این منطقه «پردیس مهر و ایثار» است چون مردمان مهربانی دارد و همیشه آن ها در خط مقدم انقلاب و نظام حضور داشتند.

شهردار سابق منطقه ۱۰ با تمجید از انتخاب رضا شرفی به عنوان شهردار جدید این منطقه گفت: اقای شریفی هم در سازمان ورزش شهرداری تهران و هم در شهرداری منطقه ۱۰ جزو همکاران من بوده و هر کجا فعالیت کرده، درخشیده و کارهای بزرگی انجام داده است و من به شما می گویم که نسبت به شهرداری منطقه ۱۰ هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشید.

رباطی با اشاره به تعامل مستمر و ارتباطات پیوسته با اهالی محل گفت: کار در شهرداری منطقه ۱۰ بسیار سنگین تر از مناطق دیگر است؛ به گونه ای که حتی در روزهای تعطیل هم باید پای کار بود و این مسئله به خاطر بافت فرسوده و مشکلاتی است که در این منطقه وجود دارد.

او با اشاره به مسئولیت خود به عنوان دبیر کارگروه بودجه شهرداری های مناطق اظهار داشت: با هم‌سویی بدنه شهرداری تهران توانستیم اقدامات خوبی در بودجه انجام دهیم و هم اکنون بخشی از پیشنهادات ارائه شده از این کارگروه اجرایی و بخشی از آن نیز در کمیسیون های مختلف شورای شهر در دست بررسی است که می تواند نقش مهم در تحول مدیریت شهری داشته باشند.

در شهرداری تهران باید آبروی خود را وسط گذاشت

در ادامه این مراسم، حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با تبریک هفته وحدت گفت: پیام انتخاب آقای شرفی به عنوان شهردار جدید منطقه ۱۰ آن است که نگاه ما به درون و به بدنه شهرداری تهران است و پرسنل و بدنه شهرداری باید بدانند که امکان ارتقا برای آن ها وجود دارد و زمینه آن فراهم است.

او کادرسازی را از نیازهای اصلی کشور دانست و گفت: شهردار جدید منطقه باید کادرسازی را جزو برنامه های محوری خویش قرار دهد.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به شعار مطرح شده از سوی شهردار تهران با عنوان «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی، تهران را فرهنگ ساز و الگوی بسیاری از شهرهای کشور دانسته اند که اگر در آن، اقدامات خوبی صورت گیرد، در سایر شهرها نیز مورد توجه قرار می گیرد. ما آرزو داریم فرهنگ و آبادانی خوبی در تهران صورت گیرد تا الگوی سایر شهرها در کشور و جهان اسلام شود.

نظری با تاکید بر اینکه هیچ چیزی نباید مانع خدمت رسانی به مردم باشد، خاطرنشان کرد: انجام خدمات در شهرداری تهران نیازمند مجاهدت و تلاش است، در شهرداری تهران باید آبروی خود را وسط گذاشت و به صورت شبانه روزی خدمت کرد.

وی اجرای رویکرد کارمحوری، تقویت محله محوری و ناحیه محوری را برای خدمت رسانی بهینه به شهروندان و کسب رضایت الهی و همچنین رضایتمندی شهروندان ضروری عنوان کرد.

باید ذهنیت فساد در شهرداری را از بین ببریم

رضا شرفی شهردار جدید منطقه ۱۰ تهران نیز در این مراسم، با تبریک هفته وحدت، از حسن اعتماد شهردار تهران در انتخاب خود به عنوان شهردار منطقه ۱۰ گفت: نحوه انتخاب مدیران و شهرداران مدیران، نشان از یک برنامه ریزی و وجود شاخص ها و ارزیابی های تخصصی است تاکنون من نمونه آن را در طول دوران مدیریتم در شهرداری تهران ندیده بودم.

وی با تقدیر از خدمات انجام شده از سوی «مجید رباطی» شهردار سابق منطقه و سابقه دیرینه دوستی با او اظهار داشت: من امیدوارم دستاوردهای حاصل شده در شهرداری منطقه را صیانت و در مرحله بعد بتوانیم گام های رو به جلو برداشته و دستاوردهای جدیدی را خلق کنیم. دستیابی به این مهم، بدون حمایت ارکان مختلف شهرداری و منطقه قابل انجام نیست.

شهردار جدید منطقه ۱۰ در تشریح نقشه راه فعالیت خود تصریح کرد: نقشه راه فعالیت من در شهرداری منطقه ۱۰، در قالب برنامه فاخر آقای زاکانی و در راستای تحقق آن است که این نقشه در ادامه کارهای آقای رباطی است و امیدوارم موجب تقویت و بهبود امور شود.

شرفی دوران فعالیت خود در شهرداری منطقه ۱۰ را فصل جدیدی از رویکرد انقلابی و ارزشی با کار جهادی با محوریت مسجد برشمرد و خاطرنشان کرد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که مردم بدانند مسجد محلی برای گره گشایی امورات شان است و مردم به مسجد اعتماد کامل دارند و در این فضا، امکان حل مشکلات مردم مهیا است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد انقلابی چیزی جز خدمت به مردم نیست، بیان کرد: فرد انقلابی باید خالصانه به مردم خدمت کند، با مردم صادق باشد و برای مردم خدمت کند. اصل انقلاب، مردمی است بنابراین اصلی ترین شاخص انقلابی گری، خدمت به مردم است.

شهردار جدید منطقه ۱۰ اضافه کرد: حرکت در مسیر ترسیم شده رهبری، انقلابی گری است و ما باید در این مسیر حرکت کنیم و در این چارچوب، تکریم خانواده معظم شهدا چراغ راه ما برای ادامه مسیر است.

شرفی با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد بیان کرد: مصداق بارز فساد در این منطقه نداریم  و با این حال، مبارزه با فساد جزو سرفصل های اصلی کاری شهردار تهران است، باید به گونه ای عمل کنیم که زمینه بروز فساد را بگیریم.

وی با بیان اینکه مهمترین راه در مبارزه با فساد، اصلاح فرایندهاست، یادآور شد: ما باید خاطر مردم را با عملکرد خود و شفاف سازی مطمئن کنیم. مردم در مورد شهرداری به ویژه در حوزه شهرسازی دچار ابهام هستند. چون بسیاری از مردم از اصول خبر ندارند، دچار ابهام می شوند و این ابهام می تواند موجب سوتفاهم شود. مواجهه مردم با شهرداری در فضای مبهم و ورود نااهلان می تواند ذهنیت فساد در شهرداری را ایجاد کند.

شهردار منطقه در ادامه بر حذف ذهنیت فساد در شهرداری تاکید و عنوان کرد: با فضاسازی شفاف مردم از اصول و همچنین حقوق خود مطلع می شوند و در این چارچوب، اولین گام براساس دستور شهردار تهران، اصلاح زمان صدور پروانه است.

شرفی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های اجتماعی گفت: استفاده از بسیج همیشه در دستور کار همه مدیران شهرداری بوده است اما این همکاری را در قالب برنامه ای نظام مند، هدفمند و هم افزا تقویت خواهیم کرد تا کار به صورت جهادی انجام شود.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰ در ابتدای این مراسم، سجاد سبحانی سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه گزارشی از آخرین وضعیت منطقه ۱۰ ارائه و تعدادی از مدیران منطقه و مسئولان فرهنگی، اجتماعی نظراتی را درباره فعالیت های مجید رباطی به عنوان شهردار منطقه ۱۰ و انتخاب رضا شرفی بیان کردند.

۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 13772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =