آغاز به کار هفته مقابله با مخاطرات گاز مونوکسید کربن از امروز

داوری درخصوص نوع ارایه آموزش‌های کارگروه مقابله با مخاطرات گاز مونوکسید کربن گفت: هفته مقابله با مخاطرات گاز مونوکسید کربن از امروز ۸ آبان ماه آغاز و تا ۱۵ به صورت رسمی برگزار می‌شود، اما فعالیت‌های مشترک سازمان‌ها درخصوص مقابله با خطرات این گاز تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره برج تمرینی مرکز آموزش سازمان گفت: این برج آموزشی، شبیه سازی از برج‌های بلند تهران است که آتش نشانان می توانند تمرینات و مانورهای لازم برای سناریوهای مختلف آتش سوزی که در شهر اتفاق می افتد را در این برج تمرین کنند. این اولین بار است که یک برج با این ارتفاع در کشور برای تمرین آتش نشانان ساخته می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: این برج آموزشی ۲۰ طبقه ( ۴ طبقه منفی و ۱۶ طبقه روی زمین) حداکثر تا پایان پاییز و  ۳ ایستگاه‌ جدید آتش نشانی در محلات افسریه، قیطریه و شوش تا پایان سال این ایستگاه‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

توسعه تجهیزات آتش نشانی

داوری از توسعه تجهیزات سازمان خبر داد و گفت: قرارداد خریداری ۱۰۰ خودرو سبک اطفایی، تجهیزات حفاظت فردی، لباس، نردبان های بلند مرتبه، جک‌های هیدرولیک، جرثقیل‌های کوچک و بزرگ و خودروهای رولاف (بازو غلتان) منعقد شده است. بخشی از تجهیزات حفاظت فردی بعلاوه آخرین پارت دستگاه‌های تنفسی که مجموعا ۱۰۰۰ عدد بود که اخیرا وارد شده است. مابقی تجهیزات به مرور و تا پایان سال وارد سازمان خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: طرح تعویض و به روز رسانی شبکه بیسیم آتش نشانی و نظارت بر عملکرد ایستگاه ها نیز در دستور کار سازمان قرار دارد. در سازمان توربوفن‌هایی وجود دارد که برای تهویه تونل های ترافیکی، ساختمان ها و سوله های بزرگ استفاده می شود.

ادامه فعالیت کارگروه مقابله با مخاطرات گاز مونوکسید کربن تا پایان سال 

او با اشاره به خطرات گاز مونوکسید کربن برای شهروندان در فصل سرما گفت: سازمان آتش نشانی سال هاست فعالیت های آموزشی و تبلیغی بسیاری را برای آگاه سازی شهروندان نسبت به خطرات این گاز انجام داده است، اما از آبان ماه سال گذشته به طور ویژه، کارگروهی جهت هم افزایی بیشتر و آگاه سازی شهروندان درخصوص مقابله با خطرات گاز مونوکسید با همراهی اورژانش، شرکت گاز و اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تشکیل شده و این جریان آغازی برای فعالیت های هماهنگ سازمان ها برای کاهش حوادث ناشی از این گاز شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه برخی از مناطق پایتخت بافت فرسوده است، تاکید کرد: ممکن است ساختمان های موجود در بافت فرسوده به لحاظ سیستم گرمایشی استاندارد های لازم را نداشته باشند، بنابراین در این مناطق بازدید به شکل حضوری انجام خواهد شد.

داوری با اشاره به اینکه در این کارگروه تاکید بیشتر بر ایمنی وسایل گازسوز بخش صنعتی است اضافه کرد: ارایه آموزش‌های این کارگروه عموما در فضای مجازی و با حضور کارشناسان سازمان های مرتبط در تلویزیون صورت می گیرد و ممکن است کلاس های‌ حضوری  نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

به گفته او؛ هفته مقابله با مخاطرات گاز مونوکسید کربن از امروز ۸ آبان ماه آغاز و تا ۱۵ به صورت رسمی برگزار می‌شود، اما فعالیت‌های مشترک سازمان‌ها درخصوص مقابله با خطرات این گاز تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح پلاک ایمن بدون دوره زمانی مشخص

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ضمن اشاره به اهمیت سامانه پلاک ایمن توضیح داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم به سامانه پلاک ایمن به نشانی pelak۱۲۵.tehran.ir مراجعه کنند، چون در این سامانه درخصوص میزان ایمنی محل سکونتشان اطلاعات کافی پیدا می کنند.

داوری اضافه کرد: اگر شهروندان تمایل به بازدید کارشناس آتش نشانی از منزل خود را داشته باشند، با هماهنگی و در روز و ساعت مشخص مورد تایید متقاضی، کارشناس در منزل آن ها حضور پیدا خواهد کرد. حضور کارشناس در محل به صورت رایگان است.

او با اشاره به اینکه میزان استقبال از طرح پلاک ایمن بسیار زیاد نبوده، بیان کرد: اجرای طرح پلاک ایمن ادامه دارد و دوره زمانی مشخصی برای آن تعیین نشده است. امیدوارم طی روزها و هفته های آتی شاهد استقبال بیشتری از این طرح باشیم.

آزمون عملی آتش نشانی در ایستگاه پایانی

داوری از پایان آزمون عملی آتش نشانی برای بانوان خبرداد و گفت: آزمون عملی آقایان فردا به پایان خواهد رسید و پس از آن امتیاز دو مرحله آزمون بررسی و نتایج اعلام می شود. پس از انجام مراحل گزینشی مانند مصاحبه و تست سلامت در نهایت ۱۱۶ نفر شامل  ۱۰۰ نفر آقا و ۱۶ نفر خانم جذب آتش نشانی تهران خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه درباره جذب نیرو به سازمان آتش نشانی گفت: در حال حاضر از دوره‌های قبلی آزمون‌های استخدامی ۴۰ نفر به عنوان گروه آخر در حال آموزش هستند. البته تعداد کارآموزها بیشتر از این تعداد بود که با گذراندن دوره‌های آموزش وارد ایستگاه‌های آتش نشانی شدند.

آتش نشانی آماده بارش ها 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در سال های اخیر نتایج خوبی از اقدامات پیشگیرانه درخصوص آبگرفتگی ها حاصل شده است، عنوان کرد: معمولا آسیب های شهری براساس سوابق حوادث گذشته شناسایی شده و از سوی شهرداری تهران در جهت رفع این مشکلات اقداماتی انجام خواهد شد. به همین دلیل آبگرفتگی های سطح شهر در سال های اخیر به پایین ترین سطح خود رسیده است.

داوری تاکید کرد: خودروها و پمپ های پرتابل آماده هستند و آتش نشانی در صورت بروز آبگرفتگی به سرعت وارد عمل خواهد شد.

او در ادامه درباره طرح مانیتورینگ (اتصال هوشمند سامانه اعلام حریق ساختمان‌ها به آتش‌نشانی) گفت: این پروژه با همکاری سازمان فاوا در حال انجام است و تمام طرح‌ها و زیر ساخت‌های آن اجرایی شده است. در حال حاضر باید مناقصات برگزار شده و شرکت های مایل به همکاری مشخص و اسناد بررسی شود، پس از طی این مراحل برنده اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بیماری کرونا روند اجرای طرح ۹۹۹ را کند کرده است، افزود: طرح ۹۹۹ از ۲ سال گذشته با هدف افزایش آگاهی شهروندان ساکن ساختمان های بلند مرتبه مسکونی، تجاری و اداری در زمینه ایمنی و نحوه مقابله با خطرات در حال اجرا است.

۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 13976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =