لزوم به کارگیری روش‌های دائمی برای مقابله با مخاطرات گاز مونوکسیدکربن

ملکی با بیان اینکه برای حل مشکل گاز مونوکسیدکربن باید به شکل ریشه ای اقدام شود، گفت: در بسیاری از کشورها با برقی کردن تجهیزات، سوخت فسیلی را حذف می‌کنند. با همکاری همه دستگاه‌های قدرتمند و سیاست‌گذار و با برنامه‌ریزی و تامین منابع مالی در ۱۰ سال آینده می‌توان کارهای مهمی در زمینه مقابله با خطرات گاز مونوکسیدکربن انجام داد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره کارگروه مقابله با مخاطرات گار مونوکسیدکربن گفت: از سال گذشته این کارگروه با هدف آگاه سازی شهروندان برای مقابله با خطرات این گاز تشکیل شده و سازمان‌هایی مانند شرکت گاز، اورژانس، اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری و صداوسیما (شبکه ۵ سیما) در کنار آتش‌نشانی با این کارگروه همکاری دارند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه تشکیل این کارگروه مقطعی است و مانند مسکن موقت عمل می کند تاکید کرد: برای حل مشکل گاز مونوکسیدکربن باید به شکل ریشه‌ای اقدام شود. همان گونه که در بسیاری از کشورها با برقی کردن تجهیزات، سوخت فسیلی را حذف می‌کنند.

ملکی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا همه وسایل گرمایشی، خودرو ها و... برقی هستند، افزود: در کشوری مانند ژاپن منابعی مانند نفت و گاز را در نیروگاه‌ها به برق ۱۱۰ ولت تبدیل می‌کنند که این اقدام خطر برق گرفتگی را کاهش می‌دهد و در واقع مصرف گاز و به تبع آن گازگرفتگی نیز وجود ندارد.

او توضیح داد: با همکاری همه دستگاه‌های قدرتمند و سیاست گذار و با برنامه‌ریزی و تامین منابع مالی در ۱۰ سال آینده می‌توان کارهای مهمی در زمینه مقابله با خطرات گاز مونوکسیدکربن انجام داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا ۵ تیم ۲۰ نفره به محلات مراجعه کرده و دستگاه دتکتور (تشخیص دهنده و هشدار گاز مونوکسیدکربن) را به صورت رایگان ارائه می‌کردند. در حال حاضر با وجود این بیماری نمی‌توان گروه‌ها را به محلات اعزام کرد، چون استقبالی صورت نمی‌گیرد و شهروندان می‌توانند این دستگاه‌ها را خریداری کرده و در محل سکونتشان نصب کنند.

ملکی درباره ادامه برگزاری جلسات کارگروه مقابله با مخاطرات گار مونوکسیدکربن گفت: تبادل نظرات و اطلاعات در قالب گروه‌های مختلف در فضای مجازی ادامه پیدا خواهد کرد و در نهایت محصولات آموزشی همه سازمان‌ها در حوزه گاز مونوکسیدکربن در یک گروه مشترک با همکاری سازمان‌های مرتبط منتشر شده و هر سازمان اطلاعات سازمان دیگر را بخش می‌کند. این امر به افزایش آگاهی شهروندان کمک خواهد کرد.

او با اشاره به نقش رسانه در اطلاع رسانی شهروندان گفت: با اعلام آمادگی صدا و سیما کارشناسان آتش نشانی، اورژانس و شرکت گاز می‌توانند برای آگاه سازی مخاطبان در تلویزیون حضور پیدا کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران تاکید کرد: نیروهای مردمی و داوطب در سازمان‌هایی مانند آتش‌نشانی و ...  می‌توانند در تعامل با شهروندان و سراهای محلات روند آگاه‌سازی در حوزه ایمنی را ادامه دهند.

ملکی در پایان بیان کرد: شماره تلفن ۶۴۳۲۳۲۳۲ از ۸ صبح تا ۸  شب پاسخگوی سوالات مردم در حوزه ایمنی خصوصا گاز مونوکسیدکربن است.

۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 14043

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =