معاونت اجتماعی و فرهنگی مبداء بازدیدهای شهردارتهران از معاونت‌های هشت‌گانه شد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در نخستین جلسه بازدید شهردار از معاونت‌های هشتگانه شهرداری گفت: نظام فعالیت‌های حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری از یک انسجامی برخوردار است از همین رو پیش برد اهداف این معاونت در شهرداری تهران، باید از فعالیت‌های جزیره‌ای فاصله گرفته و به سمت هم‌افزایی پیش رود.

به گزارش شهر، محمد امین توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران صبح امروز در مراسم بازدید سرزده علیرضا زاکانی شهردار تهران از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی بیان کرد: در حال حاضر باید تلاش کنیم با یک انسجام و پیوستگی برنامه‌ها و اقدامات در بین اجزاء معاونت و بدنه کلی شهرداری در مسیر نیل به اهداف خرد و کلان فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گام‌های اساسی برداریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی تا زمانی که یک منظومه منسجم نباشد، نمی‌توان انتظار داشت در مسیر همکاری با سایر معاونت ها به خوبی عمل کند.

توکلی زاده رسیدن به اهداف کوتاه و بلندمدت معاونت متبوع خود را در گرو رعایت ارکان اصلی فرهنگی شهرداری تهران دانست و گفت: لازم است دو اصل مهم را در فعالیت‌های خود لحاظ کنیم نخست هویت و سپس سبک زندگی، که هر دو این اصول می بایست محور عموم کارها و اقدامات در معاونت اجتماعی و سایر معاونت‌ها باشد.

او با بیان اینکه احیای هویت ایرانی اسلامی شهر تهران در کنار ترویج سبک زندگی شهری زمانی محقق خواهد شد که مسائل فرهنگی ذیل دیگر فعالیت ‌ها قرار نگیرد، بیان کرد: لازم است محوریت اقدامات شهرداری با مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد و دیگر فعالیت‌ها به پیوست این محوریت ایفای نقش کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: لزوم ارتباط معاونت اجتماعی و فرهنگی با اقشار و ارکان جامعه از جمله مدارس، مساجد و خانواده‌ها برای بررسی و پیگیری دقیق و واقع بینانه مسائل در امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری جز اولویت‌های این معاونت خواهد بود.

توکلی زاده در پایان درباره فراگیر شدن آسیب‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف جامعه از جمله زباله‌گردی و کارتن‌ خوابی در شهر تهران بیان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید به این مهم اشاره کنم که در قالب طرح زمستان گرم، گرم‌خانه‌های شهر تهران با ظرفیت ۲۱۰۰ نفر آغاز به فعالیت کردند. البته همچنان پیگیر هستیم تا با ارتقاء و کیفی سازی و بالا بردن کمیت افراد بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 14283

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =