لزوم تطبیق هویت فرهنگی و اجتماعی پایتخت با مفاهیم اسلامی

زاکانی گفت: تهران باید به یک هویت فرهنگی و اجتماعی منطبق با بافت شهری و مفاهیم اسلامی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار شهر علیرضا زاکانی شهردار تهران در نخستین جلسه بازدید از معاونت های هشت‌گانه شهرداری در حاشیه بازدید سرزده خود از معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: تهران باید به یک هویت فرهنگی و اجتماعی منطبق با بافت شهری و مفاهیم اسلامی تبدیل شود.  

شهردار تهران پس از احصاء مشکلات پیش روی معاونت اجتماعی و فرهنگی گفت: تهران ظرفیت این را دارد تا در حوزه فرهنگ و هنر، شعر و ادبیات، ورزش و علم و فناوری، هویتی مستقل و برگزیده را به خود اختصاص دهد و این امر در کمترین زمان ممکن با مدیریت دقیق تحقق پذیر است.

زاکانی افزود: تهران در حال حاضر در بخشی از حوزه‌ها مانند سلامت، آسیب‌های اجتماعی، ورزش و دیگر مسائل مربوط به امور اجتماعی و فرهنگی در وضعیت بحرانی قرار دارد.

او در پیشنهادی خطاب به معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امروز این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت نخبگان محلات تهران و مساجد، شرایط را به سمت وضعیت ایده آل، سوق دهیم. همچنین با شکل گیری گروه‌های ادبی و فرهنگی در مساجد و محلات، ظرفیت‌های موجود برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر تهران را ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار تهران در خصوص اهمیت مدیریت فرهنگی محله‌ای پایتخت نیز افزود: تهران دارای ۳۵۳ محله است که با تمرکز بخشی نخبگان هر محله می‌توانیم شاهد تحقق هم افزایی تک تک این محله ها با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی باشیم تا این کلانشهر به بهترین الگوی شهری و فرهنگی اجتماعی برای سایر شهرهای جهان اسلام با روش مدیریت از پائین به بالا تبدیل شود.

زاکانی درباره وضعیت زیست مهاجران، کارتن خواب‌ها و زباله‌گردهای شهر تهران نیز گفت: چشم پوشی بر این جمعیت آسیب دیده ۲۱ هزار نفری، ظلم به شهر و این بخش از شهروندان است. پیگیری حل مشکلات این شهروندان آسیب دیده باید در چند مرحله شناسایی، سم زدایی و درمان، بازیابی هویتی و شخصیتی و در آخر نیز با اشتغال و آموزش صورت گیرد.

۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 14285

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =