فرسودگی ماشین آلات خدمات شهری دغدغه شورا و شهرداری است

مهدی پیرهادی گفت: امروز یکی از دغدغه های شورا شهر و شهرداری فرسودگی ماشین آلات حوزه خدمات شهری است که باید با برنامه ریزی جامع، بهسازی این خودرو ها در دستور کار قرار گیرد.

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره بررسی تماس های مردمی سامانه ۱۳۷ سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: در جلسات مشترک با معاونت خدمات شهری بر استفاده از ظرفیت این سامانه تاکید شد چون بیش‌ از  ۷۰ درصد تماس‌های ۱۳۷ در حوزه خدمات شهری است. بنابراین تحلیل پیام‌های ۱۳۷ جهت رفع اساسی مشکلات مطرح شده توسط شهروندان امری مهم است و باید به صورت جدی پیگیری شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: هرساله در سامانه ۱۳۷ اطلاعات بسیاری ثبت می شود که به واسطه آن می توان بسیاری از نقاط آبگیر و دارای نقص را شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام داد.

پیرهادی ضمن تاکید بر نقش محوری خودروهای ۱۳۷ در سطح شهر عنوان کرد: ۱۲۳ خودرو در حوزه ۱۳۷ تجهیز و به نواحی ۱۲۳ گانه شهر تهران تحویل داده شده است.

او با اشاره به این مساله که لایروبی انهار و مسیل های پایتخت باید به صورت مستمر توسط شهرداری انجام شود، گفت: هرساله پیش از فصل سرما ستاد برف روبی مناطق تشکیل می شود که لازم است در آن بر پیش بینی تمهیدات لازم و آمادگی کامل تمام نیروها در فصل بارش برف و اورهال به موقع ماشین آلات برف روبی تاکید شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت ۵ خودرو لایروبی در سطح شهر بیان کرد: باید عملکرد این ۵ دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت عملکرد مناسب نسبت به افزایش خودروهای مکانیزه اقدام شود.

پیرهادی در ادامه تاکید کرد: امروز یکی از دغدغه های شورا شهر و شهرداری فرسودگی ماشین آلات حوزه خدمات شهری است که باید با برنامه ریزی جامع، بهسازی این خودرو ها در دستور کار قرار گیرد.

او با اشاره به تولید خودرو های لایروبی در داخل کشور توضیح داد: مهندسان کشور با استفاده از توان داخلی توانستند این دستگاه ها را بومی سازی کنند که این امر نشان می دهد که با وجود تحریم ها، کشور می تواند در این زمینه به خودکفایی برسد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره حفر چاه های جذبی در سطح شهر ذکر کرد: در نقاطی که احتمال آبگرفتگی وجود داشته باشد حتما پس از بررسی مطالعات کارشناسی چاه های جذبی حفر خواهد شد.

به گفته پیرهادی؛ افزایش هر چه بیشتر نظافت شهری با مشارکت شهروندان، مخصوصا در انهار و مسیل ها باعث کاهش آبگرفتگی و تجمع حیوانات موذی شده و در نهایت این اقدامات هزینه های پاک سازی شهر را کمتر خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه فرهنگسازی در زمینه نظافت شهری، به عزم همگانی نیاز دارد، عنوان کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران باید با تولید محتوا و اجرا برنامه های مختلف، در فرهنگسازی این امر به عنوان وظیفه ذاتی شهرداری اثرگذار باشد.

۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 14462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =